{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.147 visninger | Oprettet:

renovering af MF35 motor benzin {{forumTopicSubject}}

hej
jeg er ved at renovere min massey ferguson mf 35 benzin, mit spørgsmål er, hvor meget skal en foring ligge over motorblokken (87mm stempel), jeg prøvede med kun en sims under, det der ligner et 8 tal, men der rendte kølevæsken ind til stemplerne da jeg startede den op, så nu er den skilt ad igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  renovering af MF35 motor benzin
  • #1   24. aug 2019 Hej Johnny. Du skriver du har renoveret motor men jeg kunne godt tænke mig at høre om du har haft foringerne ude af blokken. Det er mange år siden jeg har hovedrepareret motor i en MF 35 . Jeg vil foreslå at du tager foringerne ud af blokken og imellem blokken og foringerne nede i bunden skal der være nogle brillepakninger . De er helt sikker defekte eller bare svunden ind rens fladerne i blokken og på foringerne og monter nye brillepakninger så tror jeg foringerne har den rigtige højde. Mvh. Hans Jørn Dahl

  • #2   24. aug 2019 Hej Hans
    jeg har lagt nye brillepakninger i, men kun 1 stk. er for lidt, og nu har jeg lagt 2 stk. i og er kommet op på 0.5 mm og det er tæt nu, så nu samle resten af maskinen. tak for dit svar.
    mvh johnny


  • #3   26. aug 2019 syntes lige jeg vil vise hvordan det så ud da jeg kun havde 0.1 mm under forringen, så den trækker kølevæske ind til stemplerne.

    profilbillede
  • #4   1. sep 2019 så kører den lille traktor MF 35 og målet blev 0,45 mm overmotorblokken

  • #5   1. sep 2019 og ingen røg og masse af træk i den gamle maskine, det står i tomgang på billedet

    profilbillede
  • #6   1. okt 2019 nu valgte den gamle MF 35 benzin så at strejke, den ville ikke rigtig starte og ej heller tage gassen, karburatoren blev gennemgået, ventilerne justeret og så da jeg næsten var færdig med at samle den, ser jeg det ene tændrørs kabel sidder skævt og er løst, så af med gummihætten og den plastikskrue hvor tændkablet bliver skruet fast i strømfordelerhuset var defekt, og da jeg kigger nærmere på det meget gamle strømfordelerhus ( jeg har haft den i 10 år) er de alu-stave som tændrørskablet skal være spændt fast ned til stort set væk på alle 4 stk. så nyt strømfordelerhus og så kører vi glad igen

  • #7   2. nov 2019 AAAHHH den kører bare derud af, men men men, nu er den punkteret på den ene forhjul, de slåenhegn har de grimmeste torne, øv

  • #8   2. nov 2019 AAAAHHHH , den lille røde traktor kører bare derud af, men altid har en ende, og de slåenbuske er noget fanden har skabt i vrede, så nu er den lille røde traktor punkteret på et forhjul

  • Søren  K
    Søren K Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 14 Svar: 1
    #9   20. apr 2020 Hej. Min 35 benzin er begyndt at skyde røg og olie op ved oliepind. Vil høre om nogen ved hvor om det kan betale sig at reparere

  • #10   21. aug 2020 så fik den lille traktor renoveret bremser idag, det tog ca 2 timer at finde ud af at skille og samle den igen

  • #11   23. aug 2020 Søren K
    det er slidt foring eller nogle knækkede stempelringe og det kan godt betale sig at lave den.
    AE-Handel.dk har delene og levere mega hurtigt og er ikke dyre.


Kommentér på:
renovering af MF35 motor benzin

Annonce