{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.154 visninger | Oprettet:

Diesel i motorolien {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Fiat 615 som sovser diesel ud gennem udstødning og der bliver også blandet diesel i motorolie. Har fået fortalt af svigerfar at det gjorde hans også og at den skal ud og arbejde så den bliver brændt ren, og så holder den op. Nu har jeg selv ikke ret meget forstand på diesel motorer men syntes bare det virker voldsomt. Den starter virkelig nemt. Håber godt nok der er nogen der kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diesel i motorolien
  • #1   26. aug 2019 Nå vi fandt ud af at der er 2 dyser der bare pløjer diesel ind. Kan puste luft gennem dem med munden... Så tro da fanden den ryger. Nå ud og finde stumper.


  • Stig M
    Stig M Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 23
    #2   28. aug 2019 Nu du har fundet fejlen så ville jeg lige pille bundkaret af og give den nogle nye hoved og plejl lejer for den blanding af olie og diesel du har kørt på har ikke smurt særlig godt og fortsætter du og et af lejerne bryder igennem så skal der en ny krumtap til el afdrejning af den gamle og det koster gryn !!!!
    Hilsen
    Stig


  • #3   28. aug 2019 Vi skiftede olie lige inden den skulle bruges så tror ikke det er et problem. Så havde den nok allerede sagt mærkeligt.

  • #4   29. aug 2019 Så blev dyse spids på cylinder 3 og 4 skiftet. Hold nu k*** hvor den trækker!!!! Røg er der næsten intet af så nu skal jeg bare have skiftet olie igen og så er den der ??

  • #5   2. sep 2019 Hvis der er en fødepumpe med membram kan der også komme diesel i motorolien den vej

  • #6   28. okt 2019 Opdatering. Der er gået en rum tid og olien er fin ren og den blander ikke diesel i motorolien mere. Den holder rigtig fint olietryk selv ved lave rpm. Problemet ser ud til at være løst. Tak til alle input om hjælp

Kommentér på:
Diesel i motorolien

Annonce