{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.963 visninger | Oprettet:

John Deere 2130 Lift problemer {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har problemer med en John Deere 2130
hvor liften ikke rigtig kan løfte, den hakker når den løfter derudover skal den have nogle omdrejninger for at kunne løfte, der er også forsinkelse på, den falder i liften når den er slukket.
Jeg har både tjekket priotetsventil, oliemængde+ nyt filter, hydraulikpumpe nogen der har et forslag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  John Deere 2130 Lift problemer
  • #1   29. aug 2019 Har du også tjekket sugefilteret?

  • #2   29. aug 2019 Den har sikkert skudt en tætning indeni, enten på løftestempelet eller rørene der op til.

  • #3   29. aug 2019 er det sådan lige til at lave eller skal man have hele hytten af, tænker på om man kan løsne beslag til huset og komme til liftdækslet?

  • #4   3. sep 2019 Tja jeg må sku være dig svar skyldig, det en del år siden jeg sidst har haft sådan fyr skilt af.
    På nogen af 30-40-50 serien er det ihvertfald muligt, uden og fjerne hytten helt, men om det den ene eller anden kan jeg sku ikke lige huske.

    Et godt tricks er at løfte liften af med en motorkran, vha et stykker fladjern, da den skal løftes lige op, og sænkes lige ned ved montage.
    Så man rammer armen til træk/dybekontrol og ikke bøjer/ødelægger det.

    Hvis ikke det er stempelpakning der er gået, kan det være oringene ved ventilerne som styre olien til/fra stemplet.
    Men du må have den af og kigge.


  • #5   14. apr 2020 Hej Kent
    nu har jeg haft et flowmeter i fjernudtaget på den for at være sikker på at pumpen kan levere nok
    der sidder en 23 ccm pumpe på
    og ved 2000-2200 omdr. kan jeg få den til at give 40 l/min hvilket jeg selv synes lyder fint af en traktor i den alder
    jeg kan dog kun få den til at give 40 l/min hvis jeg kører liften i overtryk hvis den bare står på en position så giver den kun 20 l/min
    jeg vil derfor mene at fejlen nu er lokaliseret fra flowcontrol og ud i liftventil og liftcylinder. er det rigtig antaget og kan du måske lede mig i den rigtige retning


  • #6   28. sep 2020 Hej.
    Det en gammel tråd. Men vil lige høre om du fandt problemet på den?


  • #7   4. okt 2020 Hej beklager jeg først har set du har skrevet nu
    men ja jeg fandt problemet i liftdækslet, for det første var tætningen i liftcylinderen færdig helt hård og knækket. derudover var liftventilen utæt som i rigtig utæt så den fik et nyt komplet pakningssæt til liftdæksel og nye tætninger til liftcylinderen


  • #8   4. okt 2020 Okay det lyder mega fedt:-) jeg har nemlig selv lige bestilt komplet tætningssæt til liftdæksel og cylinderen:-) spiller den bar helt nu så?:-)

  • #9   4. okt 2020 jeg har ikke hørt mere til problemer med liften så tænker det er iorden smiley

  • #10   5. okt 2020 Kanon så håber jeg dælme os min bar kommer til og spille nu:-)

Kommentér på:
John Deere 2130 Lift problemer

Annonce