{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

Beskidt brændstofsfilter? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige skiftet brændstofsfiltre på min ih da glasset var helt beskidt.

Det der kom ud af glasset lugtede ikke særlig meget af diesel og var helt orange, og nede i bunden af filterholderen var der store orange belægninger.

Er der nogen der ved hvad det skyldes, og er det normalt? Jeg har skiftet begge filtre og renset tanken sidste år, så syns det er hurtigt det er møget til?

Hvor ofte er det normalt at skifte filtre? Jeg bruger den måske 30 timer om året maks.

Og er der noget jeg skal være obs på nu når filtrene var fulde af orange belægning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beskidt brændstofsfilter?
  • #1   12. sep 2019 Du har temmelig sikkert haft vand i filterglasset.
    Hvis ikke tanken er helt fuld, så vil der dannes kondens i den, hvis den udsættes for temperatursvingninger. Derfor er det en god idé at fylde tanken helt op, når traktoren skal stå i længere tid.
    Filtrene bør kunne holde i flere år, hvis ellers tanken fyldes som beskrevet ovenover og den ikke tankes fra beskidte dunke.


  • #2   13. sep 2019 Det er ikke utænkeligt at det er det der er galt.

    Det er bare svært at holde tanken fuld hele tiden syns jeg. Tanken er 2 delt og lige nu er der halv fuld ifølge måleren, men tanken på venstre side er tom, så den venstre del vil altid have et lavt niveau i forhold til den højre del af tanken.


  • #3   14. sep 2019 Jeg kender ikke dit tanksystem, men hvis tankene er i samme højde, skal brændstofhøjden være ens, hvis de er forbundet med en forbindelse i tankenes bund.
    Har du mulighed for at lukke den ene tank af og så kun bruge den anden tank?


  • #4   14. sep 2019 Jeg ved ikke lige hvordan det fungere indeni tanken, men der køre et rør fra venstre side af tanken til højre side og så køre der rør fra højre side til pumpen. Retur ligger på venstre side af tanken og det gør tankdæksel også.

    Hvis tanken er halv fuld på viseren, så er venstre side helt tom for diesel og det hele ligger i højre side, det undrede nemlig også mig da jeg skulle tjekke om returløb var stoppet at der slet ikke var diesel i venstre side af tanken.

    Om det skal være sådan ved jeg ikke?


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #5   14. sep 2019 Det rør der går fra H tilV. tanklomme er garanteret stoppet eller måske hanerne , der er jo en i begge sider

  • #6   14. sep 2019 Røret er ikke stoppet og hanerne er åbnet helt op smiley

    Hvis det var stoppet, så vil brændstoffet ikke kunne løbe over i højre side, eller er jeg helt forkert på den?


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #7   14. sep 2019 Har du haft hanerne ude og rense ? Hvis den ikke vil tømme venstre tanklomme så er bundforbindelsen stoppet det er 100% sikkert

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #8   14. sep 2019 Hov Nu kommer jeg til at læse din besked ordentlig og så erdet jeg spørger om du er sikker på at der er noget i højre lomme og at det ikke er tankmåleren der viser forkert. For at komme til at pejle højre side er du jo nødt til at tage tankmåleren af
    Der erikke noget inden i tanken der kan flytte disel fra V til H side Der imod vil Venstre side blive fyldt op af retur røret ellers er der nogen der har foretaget en ombytning af suge og retur rørene


  • #9   14. sep 2019 Jeg har ikke haft tank måleren af og kigget ned i, men jeg er rimelig sikker på at der var diesel i højre tank.

    Jeg tror ikke der er byttet rundt på noget. Der går et rør fra v til h tank og så går der et rør fra h tank til håndpumpen. Og så kommer der et retur rør til v tank.

    Jeg havde på et tidspunkt mistanke til at retur var stoppet så jeg havde det pillet af for at tjekke det. Der kunne jeg så se at v tank var helt tom for diesel,mens der ifølge viseren skulle være lidt under en halv tank på traktoren, så gik bare udfra at det hele måtte være i højre side smiley


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #10   14. sep 2019 Hej så er der lige noget jeg kommer itanker om !! retur røret er ført til topinden i tanken da den var ny var der 2 små rør i påfyldnings studsn de kan tit være skubbet væk af tankpistolen så sidder de bare lidt længere fremme det ene af dem ender i den studs under tanken hvor der ingen rør er i det er luft indsugningen til tanken. så hvis du pejler tanken med en pind så er der nu nok ingen højde foskel

  • #11   14. sep 2019 Det giver god mening smiley

Kommentér på:
Beskidt brændstofsfilter?

Annonce