{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

Dual Kobling - Overhaul eller ny? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har skaffet mig endnu en Fordson Power Major, angiveligt fra April 1959.
Denne model har så den bekendte Dobbelt kobling og et håndtag for Lav-Høj gear.

Vil spørge jer dygtige folk, om i ved hvor disse kan skaffes til en rimelig pris - synes at have set en dual kobling til 6.500kr. hvilket da er en sjat - men måske nødvendigt. Men måske har nogen af jer erfaring med, at det er muligt at overhale disse koblinger. Her tænker jeg mest på "Koblings fingrene", som er kørt helt ned (slidt i stykker).
Den nye Dual kobling jeg fandt, havde heller ikke længere disse "fingre" men nærmere en ring, så trykket blev lagt jævnt over hele koblingen (Formentlig fordi man har fundet ud af, at de modeller der kører med "koblings fingre" ikke holder eller for ofte står indstillet forkert.

Derudover eftersøger jeg også en ny remskive, den store der sidder monteret på krumtappen - kan den skaffes (synes ikke at kunne finde denne) eller har nogen sådan en liggende:)

Sidst men ikke mindst, så har jeg længe kigget efter disse Unc bolte (engelsk tommer, hvis jeg ikke tager fejl) Men synes de fleste steder kun sælger én enkelt og i så fald kan jeg ligeså godt handle i England og få et større parti hjem, da prisen ender op i det samme. Men igen, måske har nogen herinde god erfaring med anskaffelse af disse bolte og hvor dette kan gøres..

Håber på at høre fra jer.
Ønskes der billeder af koblingen så sig til.

Vh.
Olsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dual Kobling - Overhaul eller ny?
  • #1   22. feb 2020 Hvis det kun er fingrene på trykpladen som er slidte, kan et koblings center i området hvor du bor, sikkert finde stumper eller gøre det for dig.
    Og evt montere nyt belægning på dit nav skulle det være nødvendigt.

    Med unc boltene, så har sanistål og Lemvigg muller helt sikkert unc bolte, også sikkert osse til en fornuftig pris hvis du køber kasser (200 stk).


  • #2   25. feb 2020 Kent Rønbo.

    Tak for svaret.
    Jeg har kigget lidt rundt omkring og tror det bliver svært at finde nogen, som har erfaring med netop disse koblinger. Problemet er nu heller ikke alene kun de bolte, som udrykkerlejet træder på - kan se efter en gang rengøring at også selve armen/fingren er blevet slidt ned, fordi udrykkerlejet har gennemspist bolten.

    Så det kan godt ske jeg skal grave lidt dybere ned i lommen;)
    Måske det lykkes at finde en letter brugt.

    Vh.
    Olsen


  • Ove C
    Ove C Tilmeldt:
    mar 2020

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   15. mar 2020 Prøv dem her de kan næsten skaffe det hele

    https://bctechnic.dk/


Kommentér på:
Dual Kobling - Overhaul eller ny?

Annonce