{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.082 visninger | Oprettet:

Forvarme Ford 4610 diesel - hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har for ganske nyligt overtaget en gammel Ford 4610, som jeg ikke kan få startet.
Der er strøm på, starteren trækker fint motoren rundt, og efter at dømme på den blå røg der kommer ud af udstødningen, så kommer der også lidt diesel med igennem.
Jeg tænker, at det måske kan være fordi jeg ikke ved om/hvordan den kan forvarme gløderør - er der måske en venlig sjæl der kan hjælpe?

Der er ingen forvarme-lampe i instrumentbordet (så jeg er usikker på, om det overhovedet er en funktion den har), men uanset hvordan jeg prøver at lege med tændingsnøglen inden start, så kan jeg ikke få den til at slå i gang.
Det kan selvfølgelig være den skal have nye gløderør, men vil gerne være sikker på det ikke er mig der overser noget, inden jeg kaster penge efter den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forvarme Ford 4610 diesel - hvordan?
  • #1   11. mar 2020 Hvis din indsprøjtningspumpe er en rækkepumpe, sidder der nok en knap ude på indsprøjtningspumpen du kan trykke ind. Den sidder på akslen ved stopknappen.
    Stopknappen oppe på instrumentbrættet skal være trykket ind og traktoren skal have lidt håndgas for at få koldstartsknappen til at blive inde.
    Så burde den kunne starte. Ellers prøv at give den et lille pust æter (startgas) i indsugningen.


  • #2   11. mar 2020 Er sgu ikke lige 100 på om det er en rækkepumpe - er meget lidt erfaren med traktorer (men det kommer vel :))
    Men den ser således ud: https://www.dropbox.com/s/vic2s9bifxouopr/20200311_114744.jpg?dl=0

    Jeg synes ikke jeg kan se nogen knap på den, men kigger lige en ekstra gang. Ellers må den få lidt kunstigt åndedræt med lidt æter smiley


  • #3   12. mar 2020 Det er en rækkepumpe, men ikke en model jeg kender, så det er ikke sikkert den har knappen. Prøv med æter, men ikke for meget. Kun et lille pust.

  • søren R
    søren R Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 59
    #4   12. mar 2020 pumpen på link, er en rotor pumpe.
    mvh Søren.


  • #5   12. mar 2020 Prøvede med lidt æter, og så kom der sgu liv i skidtet - og nu kører den bare. Tak for råd - er ikke sikker på jeg var kommet i mål uden smiley

  • #6   12. mar 2020 Godt du fik den i gang.
    Søren, du har ret. Jeg kiggede ikke ordentlig efter.


  • Asger M
    Asger M Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   17. mar 2020 Den har jo ikke gløderør, men kun en Termostart der udløser et lille bål i manifolden, ved at dreje startnøglen modsatte vej i 20-30 sek, pumpen er rotor uden koldstartfunktion og modellen er kendt for dårlig kompression pga for dårlig motorblok, ender tit osse med at blande olie og vand pga gennemtæring nederst i cylinder, desværre IKKE løse foringer!

  • #8   17. mar 2020 Min 4600 er også sløv om vinteren. Jeg er nødt til at benytte dieselstart.... Et sprøjt ind i luftfilterhatten... og den kommer.... Hvis ikke så starter den ikke..., Der er Rotorpumpe på uden forvarme eller startknap, som på mine 3 og 5000...

  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Svar: 20
    #9   18. mar 2020 Fremfor dieselstart er det bedre og mere skånsomt med en varmepistol på fuld skrald direkte ind i indsugningen uden om luft- eller oliefilter, mens der tørnes - så kommer den normalt med det samme.

  • #10   18. mar 2020 Hej Mathias forvarmer virker hvis du drejer nøglen lige så den slukker lamperne i instrumentbrættet og inden den begynder at starte, skal forvarmes minimum 30 sek gerne længer. Forvarmeren sidder forest højre side på indsugningsmanifolen , prøv at varme lidt og mærk på manifolen om den bliver varm, der må ikke bruges ætæter da det er papirsluftfilter.
    Mvh . Jesper


Kommentér på:
Forvarme Ford 4610 diesel - hvordan?

Annonce