{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
457 visninger | Oprettet:

3punkt sænkehastighed IH454 {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har en IH454 fra 1972 som generelt fungerer meget fint. Jeg synes dog at 3punkt sænker meget hurtigt med læs på (uden læs er det roligt og glidende). Det er svært at sænke ophænget præcis, da det kommer til at ske i ret voldsomme hak.

Jeg tænker snart at skifte hydraulikolie + filter men vil det afhjælpe situationen? Er der et sted hvor sænkehastighed kan justeres. Jeg har en instruktionsbog vedr. hydraulikken, men synes ikke jeg kan finde noget der kan justeres (eller også forstår jeg det bare ikke smiley ).

Håber der er en IH454 hydraulik-kyndig herinde:-)

Mvh Rolf


Rapporter dette indlæg Slet indlæg


Kommentarer på:  3punkt sænkehastighed IH454
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #1   23. mar 2020 Den nederste smalle del af positionshåndtagets slids er der hvor man kan begrænse sænkehastigheden men det virker jo i praksis kun hvis man bruger vægtoverføringens håndtag også kaldet dybdekontrolden. Jeg har engang monteret en lang boldt i dækslet under sædet så den gik ned og ramte sænkehastigheds ventilen så man kunne drosle den ned for bedre styring men det er lidt trikky at lave

  • #2   26. mar 2020 sænkeventil kan justeres i hovedglider men det bør ikke være nødvendig

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 903
    #3   26. mar 2020 Det man kan justere med deh lille unbraco skrue i hovedglider er dødbåndet imellem løft og sænk det vil ikke ændre på hastigheden

  • #4   26. mar 2020 i den anden ende

  • #5   26. mar 2020 Tak for jeres kommentarer begge to. Vil overveje om Jørgens ide skal afprøves:-)
    Skulle der være andre der har ideer, så kom endelig med dem.


Kommentér på:
3punkt sænkehastighed IH454

Annonce