{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.238 visninger | Oprettet:

Ford 4000 vil ikke tage gas {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Min svigerfar er den lykkelige ejer af en Ford 4000 traktor. Forleden dag kunne den pludselig ikke holde sig i tomgang og havde meget svært ved at tage gas.
Jeg foreslog ham at skifte brændstoffilter, da jeg tænkte det nok var stoppet.
Men det hjalp desværre intet. Tjekkede så rør fra tank til filter, og det viste sig at være næsten stoppet med noget “sejt stads”. Rensede ved samme lejlighed tankhane og filter samt tank, og tænkte nu kører den- men nej.
Traktoren starter sådan set ok, men kan næsten ikke gå i tomgang, og når man giver den gas, tager det over et halvt minut, før den langsomt begynder at tage omdrejninger.
Kan dette seje stads være gået forbi filtrene og sat sig i rør til pumpe og evt rør til dyser.
Jeg synes ellers at brændstoffet løber fint til pumpen.
Nogle gode råd?
På forhånd tak.

Mvh. Hans Erik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford 4000 vil ikke tage gas
  • #1   5. maj 2020 Har du prøvet at løsne dyserne og prøve at tænde den?

    Så kan du se om der kommer nok diesel ud af dem, eller om en af dem er stoppet.

    Hvad med når du lufter den ud, kommer der fint nok diesel ud alle steder?

    Du kan evt også prøve at tage luftfilteret ud inden du starter og se om det gør nogen forskel.

    Men det kunne godt tyde som om der er noget galt inde i pumpen.


  • #2   5. maj 2020 Takker for input.
    Jeg har kun prøvet at løsne rørene til dyserne i forbindelse med udluftning. Skidtet har ingen fødepumpe, så den er lidt bøvlet at lufte ud.
    Sidder der ikke en udluftningsskrue på pumpen? Er lidt i tvivl.
    Har ikke prøvet at løsne dyserne, da den går på “alle” 3 cylindre. Men jeg vil prøve at tage luftfiltret ud i morgen. Jeg må med skam indrømme, at jeg ikke har tjekket luftfiltret. Har dog også en svag mistanke om at det kan være pumpen.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 905
    #3   5. maj 2020 Du har vel kontroleret at stoparmen kommer helt tibage henne på pumpen?

  • #4   5. maj 2020 Ja - der er kontrolleret. Stoparmen er helt tilbage.

  • #5   5. maj 2020 Der sidder vist to udluftning skruer på din pumpe, en for neden og en for oven.

    Har du kigget på filteret der sidder ved indgangen til din pumpe?

    Jeg kender ikke lige din pumpe, men på min gamle ih er der en masse små dele inde i filterhuset på pumpen. Der sidder blandt andet en lille stift som skal køre op og ned, hvis der er noget der er slidt derinde, eller hvis det seje stads du nævnte før er kommet derned, så kan det godt være at stiften ikke køre som den skal og den ikke får den rigtige mængde diesel.


  • #6   6. maj 2020 En traktormekaniker har overtaget “problembarnet”.
    Jeg skal nok berette om hvad han når frem til.


  • #7   8. maj 2020 Ford’en kører som en ny igen. (Den har også kun kørt 4000 timer) Mekanikeren havde hele pumpen skilt ad. Som Simon rigtigt anførte, var filtret i pumpen også fyldt med noget sejt “stads”. Men han splittede pumpen ad og rensede den, og gav den ved samme lejlighed nye pakninger.
    Grunden til hele problemet var ifølge mekanikeren, at svigerfar havde hældt miljødiesel på ford’en. Det kan åbenbart ikke tåle at stå i længere tid.


  • #8   8. maj 2020 Godt at han fik det løst smiley

    Af ren nysgerrighed, hvor meget kom han af med ved mekanikeren?


  • #9   8. maj 2020 Har ikke turde spørge

  • #10   23. jan 2021 Jeg har en Ford 4000 der selv tager gas hvad er problemet?

Kommentér på:
Ford 4000 vil ikke tage gas

Annonce