{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.533 visninger | Oprettet:

Ih 474 todelt tank problemer {{forumTopicSubject}}

Jeg har en ih 474 som jeg har lidt problemer med.

Der sidder en todelt tank på, og den har problemer med at suge diesel fra den ene tank til den anden.

Hver gang jeg kommer ned under en halv tank på viseren, så går traktoren ud hvis jeg køre med pto slået til i et par minutter.

Jeg har prøvet at tage rørene af tanken og alt ser ud til at løbe fint igennem, men der er som om at det ikke render hurtigt nok igennem når traktoren virkelig er på arbejde.

Er der nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan prøve at gøre for at løse det? Alle filtre er helt rene, og der sidder ikke skidt i dem. Der er heller ingen problemer så længe at tanken er mere end halv fuld.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ih 474 todelt tank problemer
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #1   5. maj 2020 Er det en med Perkins motor og dermed cav diesel pumpe så kan fødepumpen være defekt . Ellers ?? du skriver at der kommer diesel i alle rør Hanerne under tanken er slemme til at stoppe husk de 2 på forbindelsesrøret imellem tanklommerne.

  • #2   5. maj 2020 Ja det er med Perkins motor og cav pumpe. Fødepumpen burde være jorden, jeg skiftede den for to år siden.

    Jeg er lidt i tvivl om hvordan hanerne virker, skal de ikke bare skrues helt ud så de er så langt ude som muligt samtidig med at møtrikken er skruet i?


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #3   5. maj 2020 Jo hanerne virker på normal vis men de har altid været slemme til at stoppe og lidt bøvlede at rense. Jeg har også været udefor at røret der går under topstangs fæstet har haft en bule så det stoppede

  • #4   5. maj 2020 Hvordan renser man sådan nogle haner?

    Jeg har egentligt bare skruet hanerne delvis ud indtil jeg kunne se der kom diesel ud og så skruet dem fast igen, men det kan være jeg skal have dem helt af?

    Kigger lige i morgen og ser om jeg kan finde et knæk på røret


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #5   6. maj 2020 Den bedste måde at rense hanerne på er bestemt at sætte en spand under og så helt af med HELE hanen (ikke bare spindelen) og så blæse den igennem så får du også bundfaldet i tanken ud Og der kan nemt være samlet sig en del snask i tanken

  • #6   6. maj 2020 Det er hermed gjort. Der var en smule skidt i tanken, men syns ikke det var så slemt. Jeg har blæst rørene godt igennem og samlet det igen.

    Er det rigtigt at hanerne monteres ved at man skruer møtriken på hanen helt i bund og så skruer hanen så langt ud man kan når matriklen er spændt i bund? Eller skal man ikke skrue mørrikken helt i bund?

    Det er sådan nogle her der sidder på.


    profilbillede
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #7   7. maj 2020 Nu er det længe siden jeg har makket i sådan en men synes jeg kan huske at man ikke kan dreje hanen hvis man spænder den yderste kabmøtrik for hårdt

  • #8   8. maj 2020 Det kan da godt være at jeg skal prøve at løsne kapmøtrikken lidt så jeg kan skrue hanen lidt mere ud så

    Jeg tror de er næsten helt skruet op, men jeg kunne godt dreje hanen selvom de var skruet helt op


  • #9   12. maj 2020 hej - har en 474ér med nøjagtig samme problem - skidt i tanken, hvor det startede med at det stoppede filteret ved fødepumpen til, og omme ved afgangshanen. Har efterflg. tømt tanken to gange, afmonteret bundpropperne skiftevis og sat lufttryk med kompressor på, så det blev presset ud, blæst rundt nede i tanken med forlængerrør på pistolen og hvad jeg ellers kunne finde på- så nu håber jeg f..... det ovre, og jeg slipper for at skal have tanken af. Der kom også rigtig meget skidt ud. smiley

  • #10   14. maj 2020 Jeg har også haft alle hanerne skruet af og blæst tanken og rørene igennem så godt jeg nu kunne, jeg syns bare ikke jeg kunne se noget skidt i det diesel der blev tappet af tanken.

    Jeg har dog også fundet sådan nogle små sorte flager i filteret ved fødepumpen, så det må sidde et eller andet sted i tanken.

    Det ender nok med at jeg skal have hele tanken af på et tidspunkt, hvis jeg magter det smiley


  • #11   26. maj 2020 Hej havde samme problem dog på en ih 454 dog var tanken også utæt og ville lige sige der liger extremt meget skidt o bunden af sådan en tank efter noget

  • #12   13. aug 2020 - sidste kommentar til mit problem med skidt i tanken på 474´eren, - efter at have tømt tanken 2 gange så gik den altså stadig ud efter et stykke tid, så skiftede jeg begge dieselfiltre og SIDEN har der ikke været problemer 7-9-13, så det skal man selvfølgelig huske når der har været så meget skidt i - det ved jeg da nu smiley

Kommentér på:
Ih 474 todelt tank problemer

Annonce