{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.596 visninger | Oprettet:

Maling af fælge. {{forumTopicSubject}}

Davs folk smiley
Min fatter og jeg har snakket om, at vi skal ha malet fælgene på vores TM'er og 7810'er og nok også 6610'eren samt nogle skærme hist og pist på den.
Mit spørgsmål er så, kan det betale sig at gøre det selv både med at sandblæse og male? Eller er det bedre lade nogle profesionelle folk gøre det?

Mvh Erik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maling af fælge.
  • #1   7. dec 2012 Ville lade de profesionelle sandblæse, men male kan man godt selv.
    Men sørg for at købe noget 2-komponent maling, det giver det bedste resultat.


  • #2   7. dec 2012 Til det med at male vil jeg anbefale at man bruger Esbjerg Paints, da det helt klart er det bedste, og sørg for at det får godt med grunder, gerne 3 lag, og der efter 2 lag maling, og til at slutte af med et lag maling hvor man tilsætter lidt skibs lak, også fra Esbjerg Paints, da det giver en utrolig flot og blank overflade og en meget stærk lak !!

    kig eventuelt min profil, der kan du se vores ny malet 844-S og de ny malet fælge på min B-275, og de er begge malet på den måde som jeg beskrev


  • #3   8. dec 2012 hold dig fra esbjer paints. det falmer for hurtig og så ligner deres "originale" farver ikke de rigtige farver. køb hellere newhollands egen maling. det er det min ford er malet med

  • #4   8. dec 2012 "Hold dig fra" er måske så meget sagt, du kan have haft en dårlig oplevelse, der kan være ged i fejlkoden der er mange ting det kan være ...
    ville nok have brugt "Jeg ville ikke anbefale" smiley ..
    Men nok om det !
    Bare gå i gang, jeg ved ikke en skid om maling! smiley


  • #5   8. dec 2012 Kender bare flere som er blevet ret så skuffet efter at de har malet deres maskiner eller traktorer med esbjerg paint. Det er det samme syn hver gang. De falmer utrolig hurtig

  • #6   8. dec 2012 Nu ved jeg da at jeg har malet, 7-8 Nedfældere med maling derfra, og de står da stadig lige så pænt smiley ud over lidt skidt

  • #7   8. dec 2012 Jeg må nok tilslutte mig Kim S, og sige jeg også har oplevet at esbjerg malingen ikke helt matcher, vi har malet kroppen på et par NH'ere her hjemme, og det er tydeligt at se at den ikke er rigtig mørkegrå som den originale farve, men nærmest lidt blålig i det eller lidt musegrå. Dog har jeg for nyligt malet fælgene på vores Tm'er med esbjerg malingen og de blev da rigtig fine, men de er jo også bare hvide.

  • #8   8. dec 2012 Jens Frederik. det kommer jo an på om du har taget NH Chassis grå, eller NH new line grå. jeg har malet meget med maling fra esbjerg og der har ikke været noget.

  • #9   8. dec 2012 Ja det er rigtigt, men mener at det burde være NH newline grå der er den rigtige til kroppen på 70'er og 60'er serie??
    Men syntes da bestemt også at Esbjerg malingen er udemærket og nem at arbejde med, men har også bare hørt om andre der oplever at farverne ikke altid matcher 100%


  • #10   9. dec 2012 til 60er serien er det helt sikkert newline grå. og det er det også på 70eren da chassis grå er for mørkt, den bliver brugt på rendegravere smiley

  • #11   9. dec 2012 Ja var da også ret sikker på det skulle være newline grå, og den har jeg bare oplevet ikke matchede den originale farve, det er ikke slemt men det er ret tydeligt og se forskellen hvis du stiller to traktor ved siden af hinanden. smiley

    Men nu når det er fælgende der skal males så ville jeg nok også bare bruge esbjerg det har vi gjort herhjemme fornylig med fint resultat.


  • #12   11. dec 2012 Lige præcis Jens smiley

  • #13   11. dec 2012 Tak for svarene smiley Jeg regner også med, at købe noget original NH maling, så er jeg sikker på det er den rigtige farve smiley

  • #14   16. feb 2013 org. malling eller 2 komponent!!! esbjerg er altså ikk det bedste malling der findes.

Kommentér på:
Maling af fælge.

Annonce