{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Ih brændstofsrør og returløb {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at kigge på mine brændstofsrør på min ih 474.

Brændstofshane til venstre er knækket, og møtrikken kan jeg ikke skrue på da gevindet er blevet ødelagt, ikke på møtrikken, men der hvor den skal skrues på, så der skal jeg have et nyt sæt.

Jeg kan ikke skrue brændstofsrøret af da møtrikken er helt rund, har prøvet at have en rørtang på, men kan ikke få den til at løsne sig, så det ender nok med at jeg må skære den over og købe en ny medmindre nogen herinde har en idé?


Den er også lidt utæt ved returløbet helt oppe på den øverste møtrik, jeg kan ikke skrue den helt i bund da den bare bliver ved med at dreje rundt uden at komme længere, hvordan får jeg det tæt?

Og så lige for at fuldende min dag, da jeg skulle hælde diesel tilbage i tanken valgte jeg at bruge en trakt som der var filter på så jeg ikke fik urenheder tilbage i tanken, den store mongol som jeg er opdagede jeg ikke at trakten var 2 delt før jeg hev den op og så at den nederste del var faldet ned i tanken. Nogen der har en idé til hvordan jeg får den op igen? Det er et plastik rør på ca 15 cm som ligger dernede et sted


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ih brændstofsrør og returløb
  • #1   29. maj 2020 - sådan en har jeg også nede i min tank, ved nu ikke om den umiddelbart vil kunne drille selve diesel tilførsel/afgang da jeg ikke kan se den kan kile sig fast nogen steder - den er jo stor og rund, men er da dælme irriteret over den er dernede - så har nogen en go ide (andet end selvfølgelig at afmontere tanken og vende den på hovedet smiley er jeg altså også lutter øre
    mvh Ole


  • #2   29. maj 2020 Hehe så er jeg ikke den eneste smiley

    Tror det ender med at jeg afmontere tanken og renser den, kan se at der ligger et lag slam i bunden.


  • #3   29. maj 2020 Er der nogen som ved om denne tankhane passer på en ih 474?

    https://ae-handel.dk/motordele/53-tankhane.html

    Jeg kan ikke finde de originale på en dansk webshop og tænkte de har måske kunne passe på?

    Og hvad putter man på gevindet for at tætne det når man skruer det sammen?


Kommentér på:
Ih brændstofsrør og returløb

Annonce