{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
360 visninger | Oprettet:

Bobcat 543 bliver hurtig varm {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt en gammel bobcat 543.

Det startede med at hydraulikken begyndte at drille, mistede trykket, den blev varm og da jeg tog gassen af gik den ud. Jeg kunne først starte den igen da den blev kølet ned efter et par timer.

Når jeg starter den nu kan jeg godt løfte skovlen op og ned, dog kun op til halv højde så vil den ikke mere, jeg kan heller ikke tippe med skovlen, det er som om der ikke er ordentligt tryk på.


Den bliver meget hurtig varm, inden for 5 minutter er den op på 100 grader.

Blæseren køre rundt på fuld skrald, men luften den blæser ud er meget varm næsten lige med det samme.

Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt?


Kommentarer på:  Bobcat 543 bliver hurtig varm
  • #1   17. jun Hvilken temperatur er de 100 grader? Olie eller vand?

    Er der nok vand på?

    En bobcat har tvunget trukket blæser, så den kører altid.
    Ihvertfald på de ældre modeller.

    Har den udtag på løftebommen? Til klo eller hammer?


  • #2   17. jun Det er vand temperatur.

    Jeg var kommet til at aktivere noget hydraulik til exrra udstyr, da jeg fik det slået fra, så virkede den igen.

    Jeg har dog fundet ud af at overløbsslangen er røget af køleren, så den trækker ikke kølervæske fra behooderen, så det skal jeg lige have kigget på


  • #3   17. jun Okay.
    Ja min første tanke var osse at du havde aktiveret udtaget i stangen til hjulmotorerne.


  • #4   17. jun Ja det var lidt pinligt smiley

    Det kan være at du har forstand på sådan en bobcat?

    Studsen til overløbsslangen er knækket af, kan jeg sætte den på igen med flydende pakning?

    Jeg har renset køleren og hældt nyt kølervæske direkte i køleren, men vil gerne have det fixet så den selv kan sige det fra beholderen uden at skulle have fat i en ny køler hvis det kan lade sig gøre


  • #5   18. jun Det ved og være en del år siden, men ja jeg har lavet lidt bobcat.

    Det vil ikke holde, du må have en til og lodde studsen på igen.


  • #6   18. jun Hvad lodder man sådan noget med?

    Umiddelbart kan jeg godt komme til at lodde det inde fra da studsren godt kan holde selv på plads.


    profilbillede
  • #7   18. jun Jeg har lige et par extra spørgsmål smiley

    Hvor sidder dieselfilteret hende på sådan en? Syntes ikke at jeg kan finde det nogen steder?

    Og så er der sådan en sort plastik kasse monteret som jeg troede var luftfilteret, men den er tom inden i, ved du hvad det er til?


    profilbillede
  • #8   18. jun Med lodegrej smiley
    Hvis ikke du ved det, er det nok bedre og køre til en køler reparatør, eller maskinværksted, det kan nok ordnes for lidt til kaffekassen.

    Diesel filteret skulle gerne sidde ved siden af motoren.

    Ja det din luftfilter kasse, vil ikke råde dig til og køre mere med maskinen uden filter.
    Og mon ikke motoren allerede har lidt en smule skade.
    Har du lige købt den?


  • #9   18. jun Jeg tænkte mere hvilken slags tråd man skulle bruge til at lodde det smiley

    Jeg syns det virker uoverskueligt at afmontere køleren, da der sidder en oliekøler lige oven over som også skal af inden jeg kan få køleren ud.

    Hmm, må lige se om jeg kan få fundet et filter, ser ikke umiddelbart ud til at jeg kan finde det på en dansk side, spørgsmålet er så bare om det er et originalt filterhus.

    Ja jeg har lige fået den i weekenden, det er sku lidt nederen at der er så meget galt med den.

    Men på den positive side, så lyder motoren ok, og starter fint den kan dog godt have svært ved at stå med laveste omdrejninger når den er varm.



  • #10   19. jun Jeg kan se at det originale filter er 26 cm langt, men mit filterhus er kun 20 cm langt, det er fanme op af bakke smiley

  • #11   19. jun Og diesel filteret kan jeg stadigvæk ikke find, det ser ud til at slangen går fra tank til pumpe uden filter, det eneste der er imellem er denne hvide ting som jeg ikke ved hvad er?

    profilbillede
  • #12   19. jun Oliekøleren er nu kun to slanger og et par bolte, samme gælder for vandkøleren.
    Normalt bruges tin og blæselampe/loddekolbe, men igen hvis ikke ved hvad du laver, og ikke har grejet så..
    Det skal osse renses af med loddevand osv.

    Hvis den har svært ved og stå i tom kunne tyde på at motoren er skadet, det holder ikke længe uden luftfilter.
    Luftfilteret skal sidde mellem de to rør/studser der sidder i delen du tog billede af, og låget skulle der osse gerne være lidt plads til noget af filteret, det holdes på plads af låget.
    Så mon ikke det giver 27 cm i alt.

    Det hvide du har taget billede af er et filter til brændstof, om det er det originale kan jeg sku ikke huske, mener der skulle sidde et spin on, ligesom et olie filter.
    Har du haft huset vippet op?


  • #13   19. jun Jeg må lige tage mig sammen og kigge på at få afmonteret de kølere smiley

    Jeg måler luftfilter kassen til at være 20 cm udvendigt incl låg, kam godt være at jeg misforstår, men syns bare ikke der kan være et filter på 26-27 cm i en kasse der er 20 cm?

    Mener også at det skal være et spinoff filter på den, men kan bare ikke finde det.

    Jeg jer ikke haft huset vippet op, eller jo jeg har prøvet, men jeg er bange for at rive ledningerne i stykker, da stikkene begyndte at gå fra hinanden da jeg løftede den 2 cm op.


  • #14   19. jun Generelt syns jeg bare ikke at motorrummet ligner de billeder jeg kan finde af en 543 på nettet.

    På min er batteriet i venstre side, og luftfilteret ligger ned, på dem jeg kan se billeder af på nettet der sidder batteriet i højre side og luftfilteret står op på dem.

    Der står godt nok 543 på den, men det kan være der er blevet skiftet motor i den på et tidspunkt? Det lignet ihvetfalf overhovedet ikke de billeder jeg kan finde.

    Har googlet en del, og kan se at filteret tip en 542b muligvis kunne passe på


  • #15   19. jun Du kan ikke regne det du finder på nettet, kommer an på hvor gammel din maskine er, 543 er solgt fra engang i firserne, og indtil engang efter 2000.
    Stafferingerne på den siger en lidt om den er ny eller gammel.
    753 blev f.eks leveret med en peugoet diesel motor i nogen modeller, hvor de normalt har kubota.
    Helt gamle 653 har deutz eller perkins motorer.

    Hvilke stik?
    Normalt tages de to forreste møtrikker af i huset, og huset kan så vippes op.

    Vil foreslå du kontakter Svenningsen, de har importen af bobcat i Danmark.


  • #16   19. jun Ja okay, så er det jo lidt af en jungle at finde det rigtige filter.

    Alt el er ført ind i bunden af kabinen på højre side af sædet, noget af det er samlet med stik dernede andre kabler køre direkte op til instrument brættet. Da jeg prøvede at løfte huset, så røg stikkene fra hinanden og jeg kunne se at huset hev i de ledninger som ikke var samlet med stik, så jeg turde ikke at hive den længere op. Boltene tip huset mangler, så man kan bare løfte huset uden at skrue n
    På noget.

    Tak for rådet, jeg vil prøve at skrive til svenningsen smiley


  • #17   19. jun Det lyder som en rigtigt dårlig handel du har gjort dig, desværre.

  • #18   19. jun Ja det er jeg også ved at være bange for.

Kommentér på:
Bobcat 543 bliver hurtig varm

x