{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.522 visninger | Oprettet:

Hydraulikolie niveau på IH 444 {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en IH 444 fra 70’erne som jeg er super glad for. Den skal nu til at løfte 900 kg paller med træpiller så jeg vil gerne være sikker på at oliestanden i hydraulikken er som den skal være.

Jeg vil gerne høre om der er nogen der har erfaring med det korrekte olieniveau til det hydrauliske system?

På YouTube er der en der påstår 7,5 cm, hvilket vil give et luftgab på 13 cm.

På forhånd mange tak.

Venlig hilsen
Jesper Madsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hydraulikolie niveau på IH 444
  • #1   26. jul 2020 Der sker ikke noget ved at fylde en liter eller to ekstra på, hvis du mener der er for lidt i.
    Ofte har man fyldt ekstra på, når traktoren skal køre med en tipvogn der kræver mere olie for at tippe helt op.


  • #2   26. jul 2020 Hej Mathias.
    Tak for dit svar - kan med lift løfte knap 800 kg (i manualen står der 1200 kg) - håber det kan hjælpe med lidt mere olie - er bare nervøs for at fylde for meget på hvis det kan skade. Vh Jesper M.


  • #3   26. jul 2020 Mængden af olie har ingen indflydelse på liftens løfteevne, hvis ellers den ikke mangler olie. Kan den hæve liftarmene helt op uden belastning, så skal den også kunne med belastning. (Hvis ellers pumpe eller lift ikke er meget slidt)
    Den bør sagtens kunne løfte de 800 kg. Dog skal du være opmærksom på, at du måske skal have mere vægt på traktorens forende så den ikke stejler. Det må komme an på en prøve.


  • #4   26. jul 2020 Hej Mathias. Jeg har netop fået monteret vægtklodser på fronten - så den bliver der - men liften løfter normalt helt op men med mere end 800 kg vil den ikke mere. Vh Jesper

  • #5   26. jul 2020 Jeg er ikke nok inde i teknikken, men måske er der en overtryksventil der kan justeres?
    Vi må se om andre ved bedre?
    Muligheden for at pumpen er slidt er nok også ret sandsynlig. Pumpens ydelse kan du få målt hos maskinhandleren. (Medbring hele traktoren) smiley


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #6   27. jul 2020 Om pumpen er slidt kan du nemt kontrolere hvis du læser mere på end den kan øfte og pumpen så bliver varm under forsøg på at løfte så er den slidt hvis det er sikkerhedsventilen der giver sig så vil varmen opstå i den og den sidder inde i lifthuset så den kan du ikke lige mærke på
    Pumpen sidder jo forøvrigt henne på højre side af motoren helt fremme
    olie standen kontrolerer du i den prop du har på øverste højre hjørne af lifthuset der skal du lige kunne nå det med en finger d.v.s ca 5- 7 cm fra top til oliestand


Kommentér på:
Hydraulikolie niveau på IH 444

Annonce