{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.241 visninger | Oprettet:

lars K
lars K
Tilmeldt:
21. aug 2020
Emner: 1 Svar: 4

IH 824....Luftfilter problem? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en gammel slæde af en IH 824. Jeg har lige købt et nyt luftfilter fra Olssons i elløs. Men den passer ikke på min model. Selvom det er type nr. Billede vedhæftet. Hvis man ser i instruktions bogen, er den fra original med oliebad filter typen. Så mit spørgsmål er: Er disse traktorer ændret ved ankomst til DK? eller er det måske min som er ændret senere i tiden? Andre her inde som er løbet i samme problem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  IH 824....Luftfilter problem?
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #1   21. aug 2020 (24 mener jegaltid var udstyret med tørluftfilter jeg husker også at dervar 2 forskellige modeller så man slulle have det gamle med til lagermanden for at få det rigtige

  • lars K
    lars K Tilmeldt:
    aug 2020

    Emner: 1 Svar: 4
    #2   21. aug 2020 Ok, det vil jeg lige prøve at sende en forespørgsel på, til de svenskere :-). Tak

  • #3   22. aug 2020 I følge mann Hummel filter kataloge skulle filtrene være CF700 (sikkerhedsfilter) og C15 165/3 (hovedfilter)

    Står der ikke nogen numre på den gamle filter?
    Det skulle da være forholdsvis nemt og få filtre til sådan en i dk.
    Især hvis det forårsager bøvl som dette.


  • lars K
    lars K Tilmeldt:
    aug 2020

    Emner: 1 Svar: 4
    #4   22. aug 2020 På billedet her kan du se forskellen. Jo vil prøve at høre en lokal i området i stedet. Og der er kun et filter i huset, ikke 2. Kan se en anden ih 824 her inde, med det samme filter som mit.

    profilbillede
  • #5   22. aug 2020 Der står da noget på dit gamle filter?
    Men det ikke til og tyde pga kvaliteten ikke er god nok.

    Kan se filteret fra mann jeg fandt, er samme model som det nye du har fået.


  • lars K
    lars K Tilmeldt:
    aug 2020

    Emner: 1 Svar: 4
    #6   23. aug 2020 Der mangler 4 cifre, som er slidt væk, pga klemmebøjlen som holder filteret på plads. Men tager en tur til Case ih forhandleren i Aulum. Det må blive løsningen. Men ellers tak for diverse svar.

  • Mark S
    Mark S Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 1 Svar: 2
    #7   12. apr 2021 Hvad blev løsningen?
    Har samme model og vil gerne skifte filter.


  • lars K
    lars K Tilmeldt:
    aug 2020

    Emner: 1 Svar: 4
    #8   12. apr 2021 Hej Mark, det blev hos den lokale IH forhandler. En del kører med typen, filter i oliebad og ellers denne her tør filter model. Men sid ned eller hold fast i borkanten, når du spørger til prisen. ca 800 kr...Pyyyyhhh. Ellers måske undersøg udenlands. Hvis man har tid til at vente. Men risikoen for at få et forkert, er dermed også større. Mvh L Kynde

  • Mark S
    Mark S Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 1 Svar: 2
    #9   15. apr 2021 Takker,
    Jeg synes kun at kunne finde modellen med to-delt tørfilter på nettet.. Så jeg må nok også ned til en forhandler.

    //Mark


  • #10   23. sep 2021 Man kan købe uoriginal filter til omkring 500 plus moms, har lige købt ved Øland maskinforretning

Kommentér på:
IH 824....Luftfilter problem?

Annonce