1.727 visninger
|
Oprettet:
Ford 7710 {{forumTopicSubject}}
Jeg har købet en Ford 7710 i fin stand og får den hjem her på mandag.
Jeg havde fået af vide at den var med rækkepumpe men finder så ud af at den er med rotorpumpe hvilket kan gøre en lille forskel hvis du skal starte den i kold vejr fx.
Men hvad er forskellen på de 2 typer dieselpumper og fordele og ulemper? Er der nogen der kan forklare det - det gør ikke noget hvis det bliver lidt teknisk..???
dec 2014
Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 922
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 507
Det betyder at når en kold motor gerne vil have et tidligt indsprøjtningstidpunkt for at starte i koldt vejr, så er en CAV type ikke ideel.
Der er self mange andre faktorer som spiller ind, i hvor god motorener til og starte.
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
Hvis indsprøjtningen sker for tidligt, er luften i cylinderen ikke varm nok
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 507
Altså senere ikke tidligere, min fejl.
Ikke desto mindre, så er konstruktionen af en CAV med overføringspumpe ikke ideel til kold start.
Men meget af problemet med en dårlig start på en diesel motor er mere for langsom rotation under start og derved ikke nok varme på kompressionen.
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
Du har ret, en DPA pumpe har mange ulemper, specielt hvis den ikke har en forstiller. Hvis en motor kører med fulde omdrejninger ubelastet, får den for sen indsprøjtning, en Perkins A4.212/236/248 pludrer tit i udstødningen ved vejkørsel
Ford 7710