{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.416 visninger | Oprettet:

Ford 7710 {{forumTopicSubject}}

Jeg har købet en Ford 7710 i fin stand og får den hjem her på mandag.
Jeg havde fået af vide at den var med rækkepumpe men finder så ud af at den er med rotorpumpe hvilket kan gøre en lille forskel hvis du skal starte den i kold vejr fx.
Men hvad er forskellen på de 2 typer dieselpumper og fordele og ulemper? Er der nogen der kan forklare det - det gør ikke noget hvis det bliver lidt teknisk..???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford 7710
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #1   10. jan 2021 Det kunne være fordi den har fået en 6810 motor det er nu ingen ulempe

  • #2   11. jan 2021 En rækkepumpe starter altid sin indsprøjtning samme sted, hvor en CAV type rotorpumpe slutter sin samme sted.

    Det betyder at når en kold motor gerne vil have et tidligt indsprøjtningstidpunkt for at starte i koldt vejr, så er en CAV type ikke ideel.
    Der er self mange andre faktorer som spiller ind, i hvor god motorener til og starte.


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #3   13. jan 2021 Hvis det er en CAV DPA pumpe, giver den fuld mængde ved start, det giver den tidligste indsprøjtning den kan give. Det betyder at den kan have svært ved at starte. På en David Brown kunne man skrue på forstilleren så den fik senere indsprøjtning og derved nemmere start
    Hvis indsprøjtningen sker for tidligt, er luften i cylinderen ikke varm nok


  • #4   13. jan 2021 Hov ja Henning du har ret, indsprøjtningen skal Self ske tættere på TDC.
    Altså senere ikke tidligere, min fejl.

    Ikke desto mindre, så er konstruktionen af en CAV med overføringspumpe ikke ideel til kold start.
    Men meget af problemet med en dårlig start på en diesel motor er mere for langsom rotation under start og derved ikke nok varme på kompressionen.


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #5   13. jan 2021 Hej Kent
    Du har ret, en DPA pumpe har mange ulemper, specielt hvis den ikke har en forstiller. Hvis en motor kører med fulde omdrejninger ubelastet, får den for sen indsprøjtning, en Perkins A4.212/236/248 pludrer tit i udstødningen ved vejkørsel


Kommentér på:
Ford 7710

Annonce