{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.606 visninger | Oprettet:

Volvo bm 2200 kobling {{forumTopicSubject}}

Hej TG, min Volvo bm 2200 deiller med koblingen, en gang imellem når jeg kobler til, så giver den bare et lille nyk, og bliver så stående, så kan jeg koble til og fra et par gange, og pludselig tager den fat. Den er tractrol, men tractrolen virker.
Jeg har hørt om en IH der gjorde det samme, og det var noget med et eller andet (måske udrykkerlejet) satte sig fast på højgearsakslen.
Nogen der kender til problemet, og evt med en løsning? Skal lige sige at koblingen i sig selv intet fejler. Pft.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Volvo bm 2200 kobling
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 921
    #1   1. feb 2021 Om tryklejet hænger kan du da nemt se ved at afmontere det lille dæksel under koblingshuset og så kikke op til sagerne. Uden at sige det ikke kan ske så har jeg aldrig set det og har dog skruet i IH siden 1968 altså været med fra 454 og 574 kom frem. Der imod har T.A ens friløb snydt mange og det giver netop den reaktion du beskriver når traktoren skal sætte igang i lav

• #2   1. feb 2021 Når du skriver T.A'en, mener du så tractrol? Den kan gøre det i både høj og lav, og i både harre og skildpadde på tractrol, uden et decideret mønster.

• Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 921
    #3   1. feb 2021 Nå ja T.A. er IHs navn til det koblingsfrie gearskifte. Og det virker jo på den måde at i lav trækker det over et friløb med en lille fjederbelastet kobling over til motorbremsning og i høj er det en større olietryk påvirket flerpladet kobling der trækker. Det er meget tit at friløbet ikke fanger og så magter den lille kobling ikke at flytte traktoren.
    Men da jeg jo ikke har haft traktoren i hånden kan jeg jo heller ikke sige at det er helt sikker fejlen kun at det passer med symptomet.

Kommentér på:
Volvo bm 2200 kobling

Annonce