{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
326 visninger | Oprettet:

Brændekløver kører langsomt {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en gammel hjemmebygget brændekløver, og indenfor de seneste uger, er den begyndt at gå meget langsomt, og har nærmest heller ingen kraft.
Pumpen og stemplet er fra en gammel gravemaskine, og sidste år da jeg fik den hjem kørte den både hurtigt og havde voldsomt meget kraft, så den kunne tage kævler på tværs uden problemer.

Jeg har haft dækslet af ventilblokken, og jeg regnede med det var overtryksventilen, der sad inde bag ved, som der måske var skidt i så den stod konstant åben.

Nogen siger også det kan være olien der er blevet dårlig.

Hvad har I af bud?

Vh

Kommentarer på:  Brændekløver kører langsomt
  • Daniel R
    Daniel R Tilmeldt:
    feb 2021

Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 5
    #1   17. feb

profilbillede
  • #2   17. feb Kan det være vand (is) i olien?
    En anden mulighed er, at tætningen på stemplet er gået i udu så olien løber forbi. Altså løber fra tryksiden og ind til retur-siden.

• Daniel R
    Daniel R Tilmeldt:
    feb 2021

#3   18. feb Stemplet er blevet pakket om kort efter jeg overtog kløveren.

Jeg regner med at skifte olien, og hvis det ikke hjælper så går jeg ud fr at pumpen er færdig, og at det muligvis kan være fordi der har været kondens /is i olien.

• Daniel R
    Daniel R Tilmeldt:
    feb 2021

#4   21. feb Jeg er kommet på en anden ide.
    Jeg fandt nogle klip på youtube, hvor det beskrives at stemplet nærmest kører i ryk eller ujævnt, så det går skiftevis langsomt og hurtigt, og det er også min gør.

Der kommer jeg så til at tænke på selve ventilblokken eller komponenter inden i den.
    Det har vel samme effekt som en dårlig termostat i kølersystemet, som konstant står åbent, og dermed har lav temperatur.

Kan man nøjes med at skifte fjederen inde i blokken?

• #5   21. feb Den måde den kører på tyder på mangel af olie eller luft i systemet. Ventilblokken tror jeg ikke rigtig på.

• Daniel R
    Daniel R Tilmeldt:
    feb 2021

#6   22. feb Jeg har også spekuleret på luft, og jeg har ledt efter en udlufterskrue, men det kan jeg ikke finde.

• Niels K
    Niels K Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 1 Svar: 3
    #7   23. feb Har du checket retur-filteret og oliemængden...

• Daniel R
    Daniel R Tilmeldt:
    feb 2021

#8   25. feb Der er ikke noget filter, men den er begyndt at køre som før igen.

Min svoger var forbi, og han fandt vidst en udlufterskrue på det gamle skidt, så det har vidst været en kombi af luft og oliemangel selvom det ikke så ud til, at der manglede ret meget.

Kommentér på:
Brændekløver kører langsomt

x