{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.466 visninger | Oprettet:

MF 35X 3 cyl diesel - start “problemer” {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har været ude og investere i en gammel mf35x 3 cyl diesel. Den starter fint, med brug af minimal diesel start og efterfølgende kan man sagtens starte selvom den har stået f.eks en time. MEN det går mig lidt på jeg er nødsaget til at bruge diesel start, da jeg syntes det burde være unødvendigt.

Er det muligt jeg kan blive fri for det, hvis ja, hvordan fejlsøger jeg så?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MF 35X 3 cyl diesel - start “problemer”
  • #1   26. feb 2021 Gamle og slidte dieseltraktorer er tit lidt sløve med at starte. Min egen incl.
    Men herre-gud, et lille sprøjt gør da ikke det store.
    Jeg vil ikke bruge penge på at få en lettere start. Jeg er bange for det kan blive ret dyrt.
    For en måned siden fik jeg renoveret topstykket, da toppakningen var utæt. Den svinede med olie og der kom olie i udstødningen. Ventiler blev fornyet og dyserne efterset. Jeg havde forventet det ville hjælpe på start af kold motor, men det gjorde det ikke.


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #2   26. feb 2021 Har man kontroleret termostart (forvarmeren) i indsugningen?

  • #3   27. feb 2021 Hej Johannes. MF 35x er ellers nem at starte. først kontrollerer du forvarmer med strømtilgang og om den forgløder i indsuningen. Afmonter den lille messingprop så kan du se om den gløder og der efter just ventiler 012 tomme ved kold motor både ind. og udst. Ventilerne 1-2-3 og 5 indstilles når nr. 1 stempel er i top i kompessionsslaget. Aftag proppen på venstre side af svinghjulshuset- - mærket TDC stilles ud for stregen i huset. Derefter drejes svingshjulet en hel omgang og ventilerne 4-6 stilles. håber at det er ok. Mvh. Hans Jørn Dahl.

  • #4   27. feb 2021 Hej, tak for jeres svar. Skal helt sikkert have efterset om den gløder, rigtig :). Det er muligvis rigtig at det kan komme til at koste rigtig mange penge for at slippe for 1 sek dieselstart smiley

  • #5   2. mar 2021 Den forgløder ved at varme en lille portion diesel op i indsugningen du kan høre når den er klar til at starte når der går ild i portionen et lille minut tar det. Undgå dieselstart det er hårdt ved motoren og aldrig både forgløde og dieselstart samtidig

  • #6   2. mar 2021 Jf. min manual er start procedure som følger: (Og har altid gjort sådan)
    Hånd gas trækkes i bund 3 og retur 3 gange.
    Efterlades på max 1/3 gas
    Forvarm i ca. 30 sek. (min gir et lille ("put" fra manifolden)
    Bemærk på original model er forvarmning halvvejs til start mod uret! (Startes mod uret fortsætter man med at forvarme ved start) - hvis eller kontakten er sat rigtigt op.

    I varm tilstand startes med uret.

    Mærk efter på indsugnings manifolden om den forvarmer. (min forvarmer bliver så varm at jeg ikke kan holde ved den!

    Hvis den er kold eller lunken så sæt nyt gløderør på - det gør en verden til forskel.

    Min starter i -10 graders frost i andet hug.


  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Svar: 20
    #7   2. mar 2021 Stik en varmeblæser ned i luftfilteret og forsøg så at starte - evt. må du lade den stå og varme lidt, og prøv et par gange for ligesom at få varme ind i cylindrene, men pas på, da der er olie i luftfilteret - bedre er det om man kan komme til at bruge varmeblæseren på fuld skrald efter luftfilteret - så starter selv min gamle rendegraver, som normalt ikke reagerer på æter, med det samme smiley

  • kim J
    kim J Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   2. mar 2021 tag den sorte slange af der går fra luftfilter til dit manifold. Forvarm og så se ned i manifold hullet hvor slangen sad. Du skulle gerne høre et lille puff og så kan du se ilden, så starter du med lidt gas på. hvis ilden ikke tænder kan det være forvarmer eller diesel tilførsel den er gal med eller strøm til forvarmer

  • kim J
    kim J Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #9   2. mar 2021 sidder din forvarmer lige før start på nøgle kontakten?.

  • #10   2. mar 2021 Hej Kim.

    Jeg er faktisk ikke rigtig klar over hvordan jeg netop forvarmer, hvis det altså virker.. er det ved at dreje halvvejs om mod tænding?

    Og tak til alle jer andre for konstruktive svar, der er helt sikkert nogle ting jeg skal have prøvet af..

    I tilfælde af min forvarmer måske er færdige, er der så nogle i kan anbefale bedre end andre? smiley


  • kim J
    kim J Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #11   3. mar 2021 Du kan jo måle på forvarmer ved at sætte en målelampe på. Hvis der ikke kommer strøm til så er det jo det. Du kan tage selve forvarmer af og sætte strøm på direkte fra batteri, og hvis den ikke gløder er det den, og når du tager forvarmer af så prøv at tørne motor nogle gange så skulle der gerne komme lidt diesel ud af rør som sidder på forvarmer.

  • #12   9. mar 2021 Forvarme er trin 1 i nøglen mod højre du kan se på ampmeter at den bruger strøm

Kommentér på:
MF 35X 3 cyl diesel - start “problemer”

Annonce