{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Skift håndbremsebelægning IH 474 eller volvo 500 {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Er der nogen der kan hjælpe med lidt vejledning i at skifte håndbremsebelægning på en IH 474 eller Volvo 500, der er en IH med Volvo emblemer. Der er også andre IH-modeller der har samme belægning.
Jeg har taget håndbremsekablet af, og har set et sted, at man skal have "låget" af gearkassen, men det kan se lidt besværligt ud at komme den vej ned i gearkassen. Jeg har også hørt, at det dæksel, der sidder på højre side af gearkassen, skal tages af, efter aftapning af olien, og så skulle man kunne komme ind der. Jeg mangler dog nogen detaljer om, hvordan man får belægningen af den "aktivator" som håndbremsekablet har fat i, og om man så kan undgå at tage "låget" af, ligeledes om der er nogen fælder i at få belægningen ud og ind på plads igen.

På forhånd tak.
Mvh. Kurt J



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift håndbremsebelægning IH 474 eller volvo 500
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #1   23. mar 2021 Jeg har skiftet mange bånd ind gennem siden uden at tage liften af men det er hårdt ved skindet på armene. Der er en splidtboldt oppe i trækboldten som skal ud og hvis splidten er vegnet for hårdt ud er det svært at få den ud. og man er nødt til at føle sig frem for ellers skal man kikke om hjørne en af de moderne søge kameraer kunne kaste lys over hvad det er der skal gøres. PTO koblingen og akslen bagud skal også ud for at komme til. Når båndet er fri i toppen så skal det deles ved en af de små stifter der er banket i vippeledet. Første gang man skal skifte et bånd kan det være sikre at tage liften af men det er også et stykke arbejde.

  • #2   24. mar 2021 Mange tak Jørgen B.
    Jeg føler at der er håb forude, for at jeg ikke skal have en hel masse skilt ad, for at få skiftet håndbremsebelægningen.
    Mvh. Kurt J


Kommentér på:
Skift håndbremsebelægning IH 474 eller volvo 500

Annonce