{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.722 visninger | Oprettet:

Ford 3600, 3 cyl diesel, starter, går ud og starter rigtigt {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg vil høre om nogen herinde har et bud på, hvad problemet med min gamle ford 3600 3 cyl diesel traktor kan være. Når traktoren har stået mere end 1 dag har jeg følgende problem. Traktoren starter fint, der går ca. 30-60 sek. så går traktoren ud, hvis jeg så venter 4-5 minutter kan jeg starte traktoren igen og så kører den fint.

Jeg har skiftet brændstoffilter og det lille filter ved brændstofhanen som er oppe i tanken. Dog lagde jeg mærke til, da jeg skulle udlufte den ved at løsne den lille skrue over brændstoffilteret at dieslen løber meget langsomt ud. Nogle af de youtube videoer jeg har set er det nærmest en lille stråle der kommer ud men det var det ikke ved mig. Jeg ved ikke om det kan skyldes tanken kun var 1/4 fuld eller om det er normalt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford 3600, 3 cyl diesel, starter, går ud og starter rigtigt
  • #1   6. maj 2021 Kunne det være udluftningen af tanken der er tæt? Prøv at køre uden tankdæksel og se om det hjælper.

  • #2   10. maj 2021 Hej Matthias

    Det vil jeg prøve.


  • Thomas M
    Thomas M Tilmeldt:
    mar 2021

    Følgere: 9 Emner: 2 Svar: 2
    #3   10. maj 2021 Det kunne lyde som en form for tilstopning. Prøv evt. at løsne et brædstofrør/slange og blæs retur med trykluft. Hvis det ikke hjælper, så start fra tanken med at skille ad og se om der kommer brændstof indtil du finder problemet.
    Tjek også om brædstoffet ser rent ud og lugter rigtigt for at udelukke dieselpest, en form for forrådnelse af brændstoffet.
    VH Thomas


  • #4   12. maj 2021 Hej Thomas
    Det er en god idé jeg tænke også det måske kunne være problemet men det er bare mærkeligt at den så ikke går i stå når først den er kommet rigtigt i gang. Uanset så tænker jeg at prøve at rense slangerne fra dieselfilter og op mod tanken. Mht. brændstoffet så har jeg lige skiftet begge brændstoffiltre og jeg synes det lugter/ser fint nok ud. Dog var der noget lidt gråt slimagtigt substans i brændstofhanen (det har jeg fjernet) men det hjalp ikke.

    Det med at løsne låget til tanken virkede i øvrigt ikke.


  • #5   18. jan 2023 Jeg har skiftet hane på min 3000. Trådfilteret var rustet og stoppet. Hvad med at skifte filtrene… Hvordan har fødepumpen det. Disse 3 ting skiftede jeg. Den kan stå 1/2 år. Og springe i gang ved opstart. Den bedste traktor jeg har.

Kommentér på:
Ford 3600, 3 cyl diesel, starter, går ud og starter rigtigt

Annonce