{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.650 visninger | Oprettet:

Gummiged vil ikke trække {{forumTopicSubject}}

Hej traktor galleri.

Jeg har lige anskaffet mig en gammel Schopf gummiged, Ca 4t. Den er med 4 cyl perkins diesel og Voith converder. Men har et problem med den. Når jeg starter den op som kold, og graver lidt jord, så trækker den ok. Men lige så snart den har arbejdet i en stykke tid, så mister den simpelthen trækket, motor går fint hele tiden, så tænker jo det er et converd problem, men da jeg aldrig har pillet ved converder, er jeg temmelig meget på bar bund. Jeg har prøvet at skifte olien, men ingen ændring. Det er Ca inden for 30 minutters arbejde den stille og rolig mister trækket og til sidst kan den ikke engang trække sig selv.. Håber på der er nogle kloge hoveder her inde som kan gi et fif eller to.

På forhånd tak.
Poul-Erik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gummiged vil ikke trække
  • #2   1. okt 2015 Hvordan med løfte kraften efter de 30 minutters arbejde?
    hvis den er ok så er det drivmotoren der driver hjulene den er gal med, ellers så er det nok pumpen der er slidt

• #3   4. okt 2015 Stempel kræfterne fejler ikke noget, med det køre jo også en kreds for sig selv.

Jeg ved godt at problemet er converden, men tænker. kan der være andre ting galt udover slidte vinger?

• #4   5. okt 2015 En ventil der hænger, der sidder nok en form for overtryksventil på den

• #5   5. okt 2015 I converden?

• Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 923
    #6   5. okt 2015 Helt ærligt kænder jeg ikke dette mærke men foruden converteren er der vel også et par hydrauliske koblinger i gear kassen som kræver et eller andet tryk for at koble ind og det kunne mest tyde på at det er der du skal søge

• #7   6. okt 2015 Okay. Jamen ingen hyd kobling på denne da det er en gammel hund med mekanisk gearskifte frem og bak, geden skal stå næsten helt stille før jeg kan skifte retning. Syns bare en slidt konverd lyder underlig, når den trækker ok kold ??

• Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

#8   6. okt 2015 Altså nu for det!! der er nødt til at være en eller anden form for kobling ellers vil tandhjulene knase noget kraftigt under gear skift en konverter med olie i vil altid trække lidt selv ved lave motor omdr.

• #9   6. okt 2015 Fisk, altså hvis jeg fx bakker og den triller og tætter den i frem så knaser den også fra gear, den er jo ikke med frem og bak ved rat men en pind på højre side ved siden af sæde som skal frem eller tilbage, og N i midt.. men nu var jeg lige ude og prøve igen idag. og fandt ud af at når den mister trækket så kan jeg slukke den og lade den stå i 10 sek. starte igen og så trækker den fint igen, men mister self. hurtig trækket igen men så kan jeg bare gentage igen og igen,,,,

• Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

#10   6. okt 2015 Det tyder for mig på et filter der stopper til.

• Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

#11   6. okt 2015 Kommer til at tænke på om der er olie nok på? olie standen i en convertergear skal jo normalt kontrolleres med motoren i tomgang-(for at holde converterhuset fyldt)

• #12   7. okt 2015 Olie standen på pinden måler jeg også ved varm olie, og i tomgang, og der er den ved Max på pinden. Jeg tænger og det kan være luft det laver numre, men bare hvor fanden det kan være galt.. Køre en converd ikk bare i sig eget bad? Eller suger den det et sted fra? Evt en stoppet ånderør?

• #13   7. okt 2015 Der sider ingen filtre til converd olien, hvert fald ikk hvad jeg kan se.. Vil det ikk bare ligne et alm olie filter?

• #15   9. okt 2015 Tror ikke på det er slid når den bare skal være slukket i 5 sek så trækker den igen.. men hvis olie standen ikk er korekt så passer pinden i hvert fald ikke. jeg tror selv det er noget helt andet det er galt, men det er nok ikk andet for end at flå motor ud af den og finde problemet på den måde.

• Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

#17   9. okt 2015 Ja nu vil jeg jo ikke påstå at jeg har set alt men jeg har ennu ikke mødt nogle converter transmisioner der ikke pumper olie i converteren fra et eller andet reservuar, normalt gear kassen, og derfor skrev jeg jo også at det tydede på en stoppet sugesi / filter hvor så når du stopper en smule af skidtet falder af for så at komme igen når olien igen skal igennem

• #18   12. okt 2015 Kan godt være at du har ret Jørgen, det er da i hvertfald en mulighed . Men virker bare voldsomt imo. Hvis man er nød til at flå hele motor ud for at tjekke /rense en si. Det burde da være sådan rimelig til at komme til.. Via et bundkar eller lignende.

• #20   13. okt 2015 Hehe, ja hvis jeg bare kunne finde noget på den, kan intet finde!! Dårlig nok på Google, søger jeg på Schopf loader er kommer der næsten ikk noget :-S

• Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

#23   13. okt 2015 Det du har video af der er jo bare en olie/væske kobling den kan heller ikke koble ud så man kan skifte gear den svarer helt nøjagtig til den der var i den tyske IH traktor model 1255 og1455 og i de gl Porshe Algaier men der var der jo også en alm.kobling. For at det kan kaldes en Converter skal der jo være et 3. skovlhjul som sidder på et friløb så det under belastning laver en slaks vænding af oliestrømmen og derved øger momentet.

• Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

#25   13. okt 2015 Det har jeg jo også men jeg kender jo heller ikke denne specielle model men jeg kan ikke forstå at der ikke er en pladekobling af en eller anden slags selv i vores æld gamle truck er der en Hydraulisk kobling til frem og bak

Kommentér på:
Gummiged vil ikke trække

Annonce