{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.820 visninger | Oprettet:

IH 1255/1455 Gear problemer. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Søger en eller flere specialister til at hjælpe mig.

Har flere gange døjet med at 1255 og 1455 også XL´er springer ud af gearene, specielt 3,4,5 høj.

Det kan jo afhjælpes med en renovering af gearkassen, men efter en del timer kommer det bare igen.
Kan man sætte andre dele i gearkassen som holder bedre.

Ps; Hvilken kobling skal man vælge i stedet for "turbokoblingen", hvis traktoren virkelig skal slæbe, som til træk.

På forhånd tak.
Tommy.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  IH 1255/1455 Gear problemer.
  • #2   31. jan 2013 Det er som sagt bare at renevoere gearkassen den har sikkert også en del timer på bagen?! smiley

  • #3   1. feb 2013 kun godt 10000 timer. den er næsten kun kørt til.

    Men det er vist 3 gang gearkassen skal renoveres.

    Er de bare generelt lidt dårlige i gearkassen.

    Hvilken slags kobling ville i anbefale til en 1455 med 300++ Hk.
    (ingen turbokobling) bare en alm. "enten/eller" kobling.


  • #4   1. feb 2013 jeg kørte i en 955Xl for nogle år tilbage, med 14xxx timer på bagen,
    DEr skulle den også reneoveres, kunne godt tyde på de generelt ikke er for gode smiley


  • #5   2. feb 2013 Selvom jeg er trofast IH mand, må vi nok erkende at det generelt er lidt et problem med gearkassen! Vi havde en 844 XLér som som fast i 2. gear. Der måtte hytten af, før den kunne laves. Vores 956 XLér er også ekstem svær at få i lav gearområde, og den hopper tit ud af det, så snart du slipper koblingen.

    Men Tommy, hvis du har en 1455 med 300++, som du skriver, så har du da vidst skiftet lidt mere, end bare pumpen!


  • #6   2. feb 2013 Anden pumpe, anden turbo og stor intercooler.

    Der skulle være grobund til mere...


  • #7   4. feb 2013 Kan vi ikke se nogle billeder af den smiley

  • #9   6. feb 2013 Det gjorde min også. Jeg har bare spændt højgears akselen op.
    Der sidder sådan en sjov skrue i enden af den aksel, som har en tendens til at gå løs hvis man er hård ved gearstangen, når man ændrer retning. F.eks får den i bakgear inden den er stoppet helt. Hvis ikk man får det gjort i tide kravler den skrue så langt ud at den gnaver hul ind til koblingshuset.

    Turbokoblingen kan du jo hælde noget tykkere olie i, eller bore nogle huller og sætte bolte igennem og derved låse den, men hvis du nu kan få den til at holde med olie i ville det da være nummer et, for den overflytter jo momentet bedre


Kommentér på:
IH 1255/1455 Gear problemer.

Annonce