{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.997 visninger | Oprettet:

rendegraver taber tryk i løftehøjde {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
er blevet stillet dette spørgsmål: en kunde kommer ind på værkstedet og siger:
Når jeg fra min maskinstation kommer ud til landmanden med min rendegraver, oplever jeg det, at frontskovlen sænker sig i løftehøjden og ikke låses.
Hvad kan der være galt?

jeg vil sige at problemet kan være luft i systemet eller en utæthed på et cylinder(evt en pakning). hvad kan der ellers være galt?

ps. dette er en opgave jeg er blevet stillet på skolen.

mvh. kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stoppet toilet 2.200 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 1.200 kr.
  • Fejlsøgning og udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Hæk 40 meter 500 kr.
  • Flooded bathroom. I did a washing machine cycle and a LOT of water poured out of both the general drain and the shower drain. Pls help 1.200 kr.
  • Tjek om vandlås er skruet rigtigt på 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rendegraver taber tryk i løftehøjde
  • martin J
    martin J Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #1   12. feb 2013 hmm hvis jeg forstår det ret siger du at den falder i sælve læsseren ikke?

• #2   12. feb 2013 jov. det vil jeg tro at det er det de mener smiley

• #3   12. feb 2013 Kig på hyd dia over maskinen

• #4   12. feb 2013 Enten en utæt ventil eller olie der render gennem cylinderen. Hvis systemet er utæt vil den også sænke lidt.

• #5   12. feb 2013 Tak for svaret Niels Leegaard !

Daniel P, det hjælper ikke rigtig når det er en opgave og ikke en maskine som gør det rigtigt. smiley

• #6   12. feb 2013 Opgave eller ej det er den eneste rigtige måde så du kan se hvilke komponenter der er i den kreds til at løfte med og derfra kan du bruge udelukkelses metoden smiley

• #7   12. feb 2013 det er nok pumpen eller ventil blokken smiley

• #8   12. feb 2013 luft, her skal du især kigge på om den har affjedret frontlæsser. de nye typer med store aflange kugler, er ikke helt selvudluftende.
    en god måde at tjekke det på, er at slå det fra.
    utætte pakninger til returen i ventilblokken, det er virkelig lort at komme til.

prøv også at slå knappen fra til 2. pumpe til bagerste ventilblok.
    der går en overtryks fra forreste ventilblok, til bagerste, der kan magnetventilen blive utæt.

en utæthed på en cylinder er også sandsynlig, det vil dog betyde at begge cylindre skal være utætte.

tjek retur trykket fra cylinderen med belastning både ved cylinder og ventilblok.
    tjek returtryk fra ventilblok.
    tjek trykved affjedringsblok, tjek trykket i kuglen der til. er kuglen ødelagt(har løftet for tungt med affjedring til, burde dog ikke kunne ske med ny type, men med gammel går de pr. 2000 time)

ingen garantier, men her erlidt eksempler på hvad der kunne være galt, udfra rendegraveren på billedet

• #9   12. feb 2013 Tak for svarene smiley

• #11   13. feb 2013 hvordan kan ventilen i fordelerblokken være blevet utæt ? kan det kun være den o-ring der er beskadiget ? .

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 20
    #12   13. feb 2013 Muggi bliver lige nød til at rette dig for hvis du har en cylinder hvor pakdåserne ved stemplet er en smule utæt og alt andet er tæt ville den aldrig komme til at falde du skal tænke på at olien ingen steder har at rende hen så den holder ikke den der.

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 20
    #15   17. feb 2013 Kan godt høre du er noget af en verdensmand inden for hydraulik men så kan du lige forklare mig hvordan du kan få plads til olien som vi alle ved ikke kan komprimeres. Hvis du har hævet så der er tryk på + siden så er der jo også olie på - siden så der er ikke plads til at der er noget der kan sive, hele cylinderen er jo fyldt med olie på begge sider så der er ikke plads til noget kan flyttes og da slet ikke fra + til - siden for der kommer stempelstangen jo med ned og fylder mere og mere.
    Og så apropos så når vi er inde på om jeg ved hvordan en støddæmper virker så ved jeg det udmærket hvilket jeg kan forstå du ikke helt gør. Den virker i grove træk ved at stemplet som faktisk er en ventil lukker olien frem og tilbage mellem begge sider og i sådan en bruge man faktisk en slags reservetank til at tage imod den olie som ikke kan være der når stempelstokken kommer ned hvilket jo forklare min teori. https://www.youtube.com/watch?v=vcSH2z706rU

profilbillede
  • #16   18. feb 2013 det er da ikke noget at diskutere. det var en eksamens opgave jeg var blevet stillet.

Kommentér på:
rendegraver taber tryk i løftehøjde

Annonce