1.955 visninger
|
Oprettet:
major starter dårligt? {{forumTopicSubject}}
har en super major der går rigtig godt i motoren når den blir trukket igang men når jeg prøver at starte den på starteren så skal den køre ihvertfald 10 sek før der kommer grå røg ud af udstødningen.
hva skyldes det at den kan trækkes igang men ikke på starteren ?
alle terminaler og kabler ned til starteren har jeg renset og det er 120 ah batteri jeg bruger og den tørner som alle andre majore jeg kan finde på youtube.
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 507
Hvilket kan være forårsaget af dårlig dyse/dyser, slidt indsprøjtningspumpe/forkert indsprøjtningstidpunkt.
Evt dårlig kompression eller en defekt forvarmer hvis sådan en svend har det.
nov 2021
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 12
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 507
Det kan osse være din starter som ikke køre hurtigt nok rundt, til trods for det store batteri.
Det er jo svært og give en nøjagtigt vurdering af problemet uden og stå ved traktoren.
Og vil jo self kræve lidt fejlsøgning, man kan jo starte med de billige ting, kontrol af justering af indsprøjtningstidspunkt osv.
Den har vel en simms brændstofpumpe med udvendig dæmper/kobling mellem pumpe og forgård, den kan evt være slidt, og forårsage pumpe sprøjter ind for sent.
nov 2021
derefter skiller jeg det hele af og renser det og skifter diesel filteret.
jeg skal alligevel skifte pakdåsen ved akselen der går ind i motoren efter pumpe koblingen, så HVIS det er pumpen der er dårlig så timingen er ude af takt, kan jeg så stille den et mærke den anden vej for at se om det hjælper ?
jun 2013
Følger: 4 Svar: 4
filter, rør diesel føde pumpe, er det det samme med fyld halv tank?,
altid været et problem, ? evt disel pest i tanken??
jul 2013
Følger: 43 Følgere: 25 Traktorer: 3 Svar: 6
jan 2019
Følger: 1 Svar: 20
aug 2021
Svar: 3
nov 2021
nov 2021
men når jeg drejer krumtappen så den står efter mærket på remskiven (den gamle model jeg har, har ikke det vindue så man kan kigge ind på svinghjulet) så står de mærker på pumpen bare helt mærkeligt så jeg ikke kan justere den ind og den vender ikke 180 grader forkert for så kan man slet ikke se mærkerne.
min tanke er om den kobling der sidder på min pumpe enten sidder forkert (ved ikke om den kan flyttes på pumpen) eller om det er fordi der er monteret en nyere model pumpe med en nyere model kobling på ? for når jeg går ind og kigger efter en ny kobling ser den helt anderledes ud ?
har vedhæftet et billede af en anden pumpe.
nov 2021
nov 2021
major starter dårligt?