{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

major starter dårligt? {{forumTopicSubject}}

har en super major der går rigtig godt i motoren når den blir trukket igang men når jeg prøver at starte den på starteren så skal den køre ihvertfald 10 sek før der kommer grå røg ud af udstødningen.

hva skyldes det at den kan trækkes igang men ikke på starteren ?

alle terminaler og kabler ned til starteren har jeg renset og det er 120 ah batteri jeg bruger og den tørner som alle andre majore jeg kan finde på youtube.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  major starter dårligt?
  • #1   14. nov 2021 Grå/hvid røg er uforbrændt/fordampet dieselolie.
    Hvilket kan være forårsaget af dårlig dyse/dyser, slidt indsprøjtningspumpe/forkert indsprøjtningstidpunkt.
    Evt dårlig kompression eller en defekt forvarmer hvis sådan en svend har det.


  • #2   14. nov 2021 kan det godt lade sig gøre at det kan være noget af det du skriver, men at den så kan trækkes igang og den går fint uden mislyde og sådan ?

  • #3   17. nov 2021 Ja bestemt.
    Det kan osse være din starter som ikke køre hurtigt nok rundt, til trods for det store batteri.
    Det er jo svært og give en nøjagtigt vurdering af problemet uden og stå ved traktoren.

    Og vil jo self kræve lidt fejlsøgning, man kan jo starte med de billige ting, kontrol af justering af indsprøjtningstidspunkt osv.
    Den har vel en simms brændstofpumpe med udvendig dæmper/kobling mellem pumpe og forgård, den kan evt være slidt, og forårsage pumpe sprøjter ind for sent.


  • #4   17. nov 2021 har os tænkt starter men ville prøve at gå diesel systemet igennem fra tank til pumpe som start. føde pumpen er dårlig tror jeg for der sker intet når jeg bruger håndtaget i bunden for at prøve at lufte systemet ud, den skifter jeg først.

    derefter skiller jeg det hele af og renser det og skifter diesel filteret.

    jeg skal alligevel skifte pakdåsen ved akselen der går ind i motoren efter pumpe koblingen, så HVIS det er pumpen der er dårlig så timingen er ude af takt, kan jeg så stille den et mærke den anden vej for at se om det hjælper ?


  • tommy A
    tommy A Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 4 Svar: 4
    #5   17. nov 2021 har du aktiveret kold starter på pumpen?

    filter, rør diesel føde pumpe, er det det samme med fyld halv tank?,
    altid været et problem, ? evt disel pest i tanken??


  • #6   17. nov 2021 VEDR STARTER SÅ TJEK HVOR MEGET STRØM DER TAR NÅR DU KØRER MED STARTEREN

  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Svar: 20
    #7   17. nov 2021 Jeg har en gammel Ford 5000, som også starter dårligt - især når det er koldt og det hjælper ikke med dieselstart - derimod har jeg fundet ud af at en varmepistol direkte ind i indsugningsmanifolden - så starter den straks, blot der er strøm nok på - og jeg bruger faktisk et mindre batteri end foreskrevet.

  • Niels  B
    Niels B Tilmeldt:
    aug 2021

    Svar: 3
    #8   18. nov 2021 Hej nede på fordelerpumpen ved den stang der bevæger sig når du giver gas ,er der en arm,ved det punkt armen drejer om, er der en knap med en lille gummibæld .man skal give fuld gas og bagefter trykker man knappen ind ,knappen vil selv springe retur når du tager gassen af efterhånden som motoren bliver varm.

  • #9   28. nov 2021 lige en update, det var åbenbart mine batterier der er dårlige. tog et helt andet batteri og vendte polerne rigtigt og den springer igang med det samme smiley

  • #10   29. jan 2022 så der sku opstået et nyt problem. har haft pumpen af for at skifte en pakdåse inde ved motoren. da jeg satte den på havde den igen svært ved at starte så vil tjekke pumpe timing på den.

    men når jeg drejer krumtappen så den står efter mærket på remskiven (den gamle model jeg har, har ikke det vindue så man kan kigge ind på svinghjulet) så står de mærker på pumpen bare helt mærkeligt så jeg ikke kan justere den ind og den vender ikke 180 grader forkert for så kan man slet ikke se mærkerne.

    min tanke er om den kobling der sidder på min pumpe enten sidder forkert (ved ikke om den kan flyttes på pumpen) eller om det er fordi der er monteret en nyere model pumpe med en nyere model kobling på ? for når jeg går ind og kigger efter en ny kobling ser den helt anderledes ud ?

    har vedhæftet et billede af en anden pumpe.


    profilbillede
  • #11   29. jan 2022 her er et billede af min pumpe

    profilbillede
  • #12   29. jan 2022 og her er et billede af remskiven på min krumtap

    profilbillede
Kommentér på:
major starter dårligt?

Annonce