{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

Valmet 305 {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en ældre Valmet 305, som har fået problemer med kobling. I den forbindelse ville jeg gerne have fat i en manual i stil med Haynes til biler, men hvor finder jeg det?
Eller er der en har har en manual jeg kunne låne?
På forhånd tak
mvh Aksel


Kommentarer på:  Valmet 305
  • #1   29. mar 2022 Prøv at kigge på www.traktorbogen.dk og hvis ikke der er på hjemmesiden kan du prøve at sende en mail. Ellers ligger der en del forskellige manualer og rep. håndbog på www.maskinisten.net til forskellige traktorer og maskiner.

  • #2   29. mar 2022 Tak Lars, jeg prøver at kigge.

    Har du erfaring med en Valmet 305?


  • #3   29. mar 2022 Nej desværre ikke. Har en 605 nu og havde en 705 før det. Hvad er problemet?

  • #4   30. mar 2022 Problemet er, at kobling har sat sig fast, kan slet ikke koble ud. Lidt baggrund: Traktoren står ude altid, jeg har desværre ikke mulighed for at parkere under tag, og en tidligere ejer har sat tagvindue i, og det er ikke helt tæt, og under det meget trælse regnvejr først på året havde jeg fået parkeret traktoren med forenden lidt højere, så der ikke kunne stå vand på taget. Men da jeg skulle bruge den, kunne den ikke koble ud, men jeg fik den flyttet så den stod vandret, og så løb der vand ud af koblingshuset, og det er jeg naturligvis noget ked af. Jeg kan nu i helt tomgang med forsigtighed få den i lav 1. gear og bakgear, men kun ved at skifte fra frem til bak i frigear, og så forsigtigt i gear. jeg har mange gange prøvet at køre langsomt frem og bak og bevæge kobling samtidig med bremse i et forsøg på at varme koblingen lidt og få den til at give sig. frigang ved koblingspedal tjekket og justeret efter instruktionsbog. mvh

  • #5   2. apr 2022 Det er svært lige at sige hvad det er. Hvis du er på Facebook så prøv at spørge inde i den gruppe der hedder Valtra/Valmet. Der er en del som ved meget om Valmet som sikkert har en idé til hvad det er.

  • #6   3. apr 2022 Mange tak, jeg prøver FB smiley

  • #7   16. apr 2022 Som en opfølgning på tidligere, har jeg fundet en manual til Valmet 305, den og en masse andet materiale på forskellige traktorer og entreprenørmaskiner kan findes på den svenske hjemmeside: https://www.maskinisten.net/
    Men, det er nødvendigt at oprette et login på siden, og godkendelse tager et par dage, men der er masser af forskellig information på siden.
    Fortsat god påske.


Kommentér på:
Valmet 305

Annonce