{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.944 visninger | Oprettet:

Traktor vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er den heldige ejer af en Ford 3000 som har gjordt rigtig godt. For noget tid siden satte starteren sig - jeg skilte den og rensede den. Og den kørte fint igen. Efter nogen uger var den gal igen, jeg bestille derfor en ny starter + start relæ.
Begge er nu monteret, men den er helt død, som i der sker ikke en pind.
Batteriet viser 12.46 V DC ned til starteren.
Nogen der har en ide om hvad der kan være galt?
Den kørte fint da den blev sat ind, så det kan simpelthen ikke være motoren der har sat sig.
Billeder af starten, både gammel og ny kan uploades hvis det giver mening.
Håber nogen kan hjælpe mig her.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Traktor vil ikke starte
  • #1   1. jan 2023 Hvis starteren slet ikke siger noget, kan det tyde på noget elektrisk. Forkert monteret, dårlig forbindelse eller et defekt stik.

  • #2   2. jan 2023 Også min tanke, men synes bare jeg har tjekket alt - som i alt smiley
    Det denne starter jeg har købt, og det burde jo være den rigtige. https://agriparts.dk/ap7792-starter-12-volt?search=Starter%20-%2012%20V%202%2C7%20Kw
    Der er dog 2 stik til ledning, hvor den der sad på kun havde et stik. I følge diagrammet der kun være en ledning ud over + på tændspolen. - har jeg forsøgt med og flytte til andet sted. Men uden held.
    Det der så er rigtig mærkeligt nu, er at jeg ikke en gang kan få den gamle starter til og klikke eller ryge som den gjorde…. Hvad overser jeg her??


  • #3   3. jan 2023 Kan det være en sikring?

  • #4   3. jan 2023 Har kigget om det skulle være en et sted, men kan ikke se nogen. El diagrammet viser heller ikke der skulle være en…

  • #5   3. jan 2023 Det er dit batteri et opladet batteri skal vise 13,2 volt prøv at afmontere den ene Pol på batteriet og så sæt nogle start kabler på men vær sikker på om der er minus eller plus til stel

  • #6   3. jan 2023 Leif P - nysgerrigt spørgsmål.
    Hvad skal det gør at jeg piller minus af batteriet på traktoren, også sætter startkablerne (både + og -) på fra bilen?


  • #7   3. jan 2023 Hvis dit gamle batteri er klappet så tar det alt strømmen fra det eksterne batteri

  • #8   3. jan 2023 Kommer der strøm fra kontakten i startnøglen til relæet ? Jeg har en traktor hvor der er sket et eller andet med strømmen fra startnøglen, så når den skal startes, så kortslutter jeg med en skruetrækker direkte på startrelæet. Dels kan selve nøglekontakten være brændt/defekt, dels kan der være andre kontakter, der kan bryde strømmen af sikkerhedsmæssige årsager f.eks. ved at koblingen skal være trådt ned, eller en kontakt i gearkassen eller på bremsen.

  • #9   3. jan 2023 Leif P - ok, så jeg piller minus af batteriet på traktoren, også sætter startkablerne (både + og -) på fra bilen?

  • #10   3. jan 2023 Hans A - jeg har tjekket kontakten i gearkassen, og umiddelbart sidder ledningerne som de skal.
    Jeg havde på et tidspunkt både startkabler og en bister på samtidigt…..????? måske der er noget der er kaput. Men kan bare ikke se hvad der skal gå i stykker nu når laderelæet er skiftet.
    Hvordan bære du dig ad med og kort slutte på relæet - imellem hvilke ledninger/stik?


  • #11   3. jan 2023 Kortslutte startrelæ: På mit startrelæ kommer der en ledning fra batteri til relæ og så er der en ledning der går fra relæ, på min er der et spadestik, Kortslut der henover.

    Kan du høre relæ klikke når du drejer startnøglen ? Det skal kunne høres ret tydeligt.

    Det er ikke nok at dine kabler sidder rigtig på kontakt til gearkasse, der skal måles. En der drejer startnøgle og en der måler, kommer der strøm før kontakt, kommer der strøm efter kontakt etc.

    Hvis du bruger dine start kabler og omgår relæ vil motor så dreje ? Pas på !



  • #12   3. jan 2023 Hans A - der kommer ikke så meget som et klik - der sker ikke en disse…. Jeg tror ikke det er vejen frem og kortslutte den. Det må være noget andet, men hvad….
    Jeg ligger lige nogen billeder op ad starteren i morgen, måske det siger jer noget.
    Leif P nævnte at det krævede 13.4 v på batteriet - burde den ikke klikke selv der kun er 12.4 v på som i mit tilfælde?


  • #13   3. jan 2023 Du skriver pas på - hvad kan der ske hvis man sidder start kablerne direkte på starteren??

  • #14   4. jan 2023 Der kommer ikke strøm til relæet. Tag ledningen af på relæet og mål efter mens der er en, der drejer startnøglen.
    Det kan være kontakten i startnøglen, sikkerhedskontakt gear/kobling eller et eller andet banalt med ledningen.

    Sætter du startkablet direkte på startmotoren, så kommer der 500A til motoren, det er heftigt og motoren løber rundt - og starter eventuelt traktoren. Lad hellere være med det.


  • #15   5. jan 2023 Hvis dit startrelæ ikke klikker så ville jeg afmontere starteren sætte den fast i en skruestik og så ekspementere lidt med et batteri og nogle startkabler.Når du så giver starteren strøm uden om relæet er du sikker på at starteren dur derefter giver du solenoiden strøm via det lille spadestik og ser om den rykker tandhjulet frem når den gør det sætter du strømmen til den store forskruning og nu prøver du igen at give spadestikket på solenoiden/startrelæet strøm og nu skal tandhjulet i starteren skyde ud og starteren skal køre.
    Hvis alt virker som beskrevet ligger fejlen i tændingslåsen


Kommentér på:
Traktor vil ikke starte

Annonce