{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækstørrelse
  • #1   4. feb 2023 Lige præcis de 16,9” og 18,4” er bredden på dækket

  • #2   4. feb 2023 Det er ikke helt rigtig de 16,9 og 18,4 er bredden på dækket men højden på dækket følger bredden så et 16,9 vil være noget lavere end et 18,4

  • #3   8. feb 2023 Hej.
    kig på denne dæktabel :
    http://mycatalogs.dk/danmark/catalogs/Agro-Databog/pdf/complete.pdf

    side 182 der står både 16/9-34 og 18/4-34, kig øverst på siden og find diameter og sammenlig disse to tal od for de to dæk du vil sammenligne.

    Når man sammenligner dæk skal man også tænke på om de kan være på traktoren for skærme o.l..


  • #4   8. feb 2023 Eller den her:
    https://www.ovethi.dk/media/340110/Teknisk-Data-Landbrug-Industri.pdf
    se siderne 48 49 og 50.
    Du kan her se at 16/9-34 er 1570 mm høj og 18/4-34 er 1643 mm
    Altså er 18/4-34 7,3 cm større i diameter.

    Dine tvillinghjul vil kun lige røre jorden og dit marktryk vil ikke mindskes noget særligt. For at sænke marktryk skal hjulene være lige høje, tvillinghjul må bare ikke være højere end de faste hjul, der kan komme ganske meget tryk på din bakaksel hvis det sker. Der er sket akselbrud pga for store tvillinghjul, eller kørsel på en hulvej med tvillinghjul hvor de bærer hele vægten kan også være farligt for traktor og aksel. Forestil dig en traktor som vejer 6 ton og et såsæt på 2 ton i liften, de 8 ton er næsten alene på bagakslen fordi såsættet forsøger at løfte forenden.

    Dæktabellerne viser også belastning af et enkelt dæk x 2 = een aksel!
    Du / i downloader her en hel pdf fil, gem den på jeres komputer, den gælder mange år frem, hvis man arbejder med eller bruger ældre traktorer eller maskiner.

    Jeg har gennem mange år kørt med tvillinhjul på min mejetærsker, da valgte jeg at tvillinghjulene skulle være lidt mindre end hovedhjulene, for ikke at belaste slutdrev og aksler for meget. Når der var blødt sank hovedhjulene ned og tvillinghjulene begyndte at bære maskinen. Når der var ekstrem blødt tog jeg lufttryk ud af hovedhjulene, men kun i den tid jeg kørte på de blødeste marker, straks derefter kom jeg normalt tryk i hovedhjulene igen for ikke at ødelægge dækkene. Ingenting i tanken og kun 50 l dieselolie og 2. gear, så gik den igennem meget bløde marker.
    En gammel Dominator 85 med ekstra tankoverbygning, så kunne jeg køre en hel omgang før aftømning. Den ekstra ramme ovenpå tanken gav mig mange fordele, Den ene mark kunne jeg køre en omgang så var tanken 55% fuld, med overbygning kunne jeg køre 2 omgange, medmindre der var blødt.


  • #5   12. feb 2023 I tilfældet her kan man sænke lufttrykket lidt på de inderste hjul. Derved bliver højden lidt lavere.

  • #6   15. apr 2023 Ingen kommentarer fra Lars K. ?
    Hvis du ikke har købt hjulene, vil du fremover være gladest for noget som passer 99% i højden og bredden.
    Pludselig er den rigtige størrelse til salg, ellers udvid søgeområdet lidt!


Kommentér på:
Dækstørrelse

Annonce