{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
609 visninger | Oprettet:

Ford major starter træls {{forumTopicSubject}}

Jeg har en fordson major som døjer med at starte. Starteren har svært ved at trække den rundt. Der sidder et helt nyt 100ah batteri på, og selv når det er fuldt opladt og ventilerne er løftet så trækker den ikke motoren ret hurtigt rundt og har hurtigt for lidt strøm til at fortsætte. Der kommer hvid røg ud når den forsøger at starte. Når den først kommer igang så går den fint. Hvad kan problemet være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford major starter træls
  • #1   7. mar 2023 Hvis du er helt sikker på at batteri er i orden, batterisko og kabler er i orden, så ville jeg mistænke starteren. Check kontaktfladerne i startrelæet. Hvis de er brændte så er der et stort spændingsfald henover relæet og startmotoren vil have for få kræfter. Der kan også være en fejl på selve startmotoren, men check relæet først.

  • #2   8. mar 2023 Hej Hans.
    jeg har også haft en Fordson Major Diesel m. ventilløfter. Jeg tog luftrøret af holdt min flade hånd ovenpå. Derefter trykkede jeg på starteren, motoren fik yderligere omdrejninger og jeg havde en af mine sønner til at trække ned i ventil løftestangen. Det virkede altid. Prøv det.

    Mvh.

    Villy Sørensen


Kommentér på:
Ford major starter træls

Annonce