{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
409 visninger | Oprettet:

Frostsikring af diesel på IH574 {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Er der nogen der har nogen gode fif til, hvordan man undgår at der sker frysning af diesel i tanken?

Jeg bruger diesel additiv (ikke frostsikring), men oplever at her i de kolde nætter, så fryser brændstofrørene til og der er ikke længere flow til motoren.

Vh.
Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frostsikring af diesel på IH574
  • #1   16. jan Prøv at søge på frostsikring af diesel. Der findes masser af produkter.

  • Poul M
    Poul M Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 4 Følgere: 1 Svar: 4
    #2   16. jan Det er parafin i dieselolien som størkner, og vil typisk blokere brændstoffilter. Man kan ikke sige at dieselolien fryser

    Du skriver ikke hvornår du har købt dieselolien, og hvor meget du kører. Hvis du har egen tank bør du bør sørge at købe vinter diesel sent om efteråret hvor dieselolien er velegnet til lave temperaturer.

    Hvis du ikke kører mange timer om vinteren og din egen tank er med sommerdiesel, klarer du problemet ved at tanke vinter diesel på en tankstation - nemt og billigt uden køb af dyre additiver som du er mange år om at bruge..

    Hvis tanken på traktoren ikke er fuld, fylder du tanken op med vinterdiesel fra tankstation en dag det ikke er så koldt. Jeg tilsatte 5 % benzin til den diesel olie der var på traktoren. Når tanken er halv tom fylder du den op med vinterdiesel fra tankstation














  • #3   17. jan Mange tak for hjælpen.
    Jeg kører ikke alverden og plejer at bestille ca. 700 liter til egen tank 1 gang om året.
    Vil det give mening at bestille vinterdiesel og køre med dette hele året, eller er der ulemper ved det?


  • Poul M
    Poul M Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 4 Følgere: 1 Svar: 4
    #4   17. jan Du sørger i fremtiden for at fylde 700 liter tanken med vinterdiesel - spørg dit olieselskab, men det er vist fra oktober / november og så køre med det hele året uden problemer. Har selv oplevet de problemer du beskriver

  • #5   23. jan Har aldrig hørt at kan komme benzin i. Det turde jeg ikke gøre. Men 10 % petroleum plejer at være anbefalingen.

  • Poul M
    Poul M Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 4 Følgere: 1 Svar: 4
    #6   24. jan Der er forskel på sommer og vinterdiesel, uden at jeg kender den kemiske forskel, men det er kendt at sommerdiesel kan give problemer med tilstopning af filter om vinteren.

    Jeg har et par år brugt 5 % benzintilsætning til sommerdiesel, når det bruges om vinteren. Det virker og har ikke givet problemer med mine to MF traktorer. Hvis du søger på google er der flere der har brugt at tilsætte 5 - 10 % benzin til sommerdiesel, som bruges om vinteren. Jeg har ikke kunnet finde nogen indlæg hvor der har været uheldig erfaring med dette. MEN som jeg skriver skal man stile efter at bruge vinterdiesel om vinteren


Kommentér på:
Frostsikring af diesel på IH574

Annonce