{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  John Deere taber hyd. tryk?
  • #1   5. dec 2011 Hydraulik pumpen kunne være ved at dø

  • #2   5. dec 2011 tænkte bare det der nu ind er galt må være en svahed for 30 serien da det er ganlt. 2130 køre med front læsser og ind i mellem vil den ikke føfte og dreje i servostyring. den opper/hakker i det når det er.
    3030 er det samme galt med servostyring og så i liftarmene.


  • #3   5. dec 2011 Ja nogle John Deere har nemlig en svaghed med hydraulik pumperne.

  • #4   5. dec 2011 der sidder en pumpe i bagtøjet der forsyner hovedepumpen med Olie, hvis den er slidt kommer der kun olie engang i mellem, har selv en 2130 med frontlæsser, og hvis man bruger front læssere mens man drejer ryger servostyringen, tjek det, og hvis det ikke er den der er i stykker er det hovedepumpen smiley


  • #5   5. dec 2011 morten N. er det en der er nemt at komme til eller hvordan ser det ud. den pumpe i bagtøj

  • #6   5. dec 2011 lidt ligesom en varmtvands pumpe, men jeg mener du skal hugge den over på midten for at komme til smiley


  • #7   5. dec 2011 Er det længe siden du har skiftet olien og filter på gearkassen?

    Normalt går fødepumpen i gearkassen aldrig til, det er en tandringspumpe, og har aldrig oplevet noget galt med dem.

    Men der er flere ting som kan være galt f.eks. dine bremser, prioritetsventilen eller aflastningsventilen i højtrykspumpen (fattigmands LS)


  • #8   6. dec 2011 ved du hvor man kan få en hydraulick diagram over dem og noget info om hvad truk og flow de køre med.

  • #9   6. dec 2011 Ja det kan du nok få ved en JD forhandler.. Men er altsår ikke mange ting der kan være i vejen med sådan en..

    Men nu du skriver den sommetider ikke kan løfte og styre, er det så efter du har kørt lidt og det så er der hele tiden?
    Eller kommer det bare hvis du bruger hydrauliken meget?


  • #10   6. dec 2011 der er mange ting der kan være i vejen.. men jo føde/transmissions pumpen kan være slidt. har jeg oplevet et par gange.
    en anden ting er hæve/sænke ventilerne i liften kan være defekte, hvilket gør at der konstant løber olie igennem dem. det varmer olien helt vildt og gør kun problemet værre.
    har oplevet at nogen pakninger inde i gearkassen til hi/lo koblingerne kan være utætte. det nedsætter pumpekapaciteten helt vildt på fødepumpen også-
    desuden har mange af modellerne det med at gå meget lavt i tomgang. hvis du kun oplever problemet i tomgang så sørg for den ligger på 900omdr i tomgang.
    hmm svaghed med hydraulik/højtrykspumpen sys jeg nu ikke.. de bliver slidt ja. men det er der altid en grund til. gamle traktorer skal jo aldrig ha skiftet olie smiley


  • #11   6. dec 2011 Mads: Arj okay svaghed dog ikke.
    Men hvis der skulle været noget galt med en John Deere så er det nok hydraulik pumpen. ;D


  • #12   6. dec 2011 går ud fra vi kun snakker om denne model? smiley har renoveret et par stykker gennem tiden ja.. men som han beskriver problemet tyder det mere på fødepumpen/ en lækage et sted. siger min erfaring hvertfald

  • #13   6. dec 2011 Hvis det er fødepumpen som er skulle transmissions lampen gerne tænde, da fødepumpen først og fremmest smør/levere olie til gearlejer, hi/lo og PTO kobling.

    Da han skriver det kun sker engang i mellem, hælder jeg mere til et stoppet filter og evt. spåner i olien fra bremserne af fordi de fucked..


  • #14   6. dec 2011 på 3030 kan den nemlig ikke holde trykke i pidalen. den skal pumpes en gang før den begynder at bremse

  • #15   6. dec 2011 Jamen hvornår sker det med at den ikke kan styre/løfte efter du har kørt lidt eller bare pludseligt?

    Men har i prøvet og lufte bremserne ud?


  • #16   6. dec 2011 transmissionslampen skulle gerne tænde hvis trykket er ALT for lavt. men fødepumpen er i forvejen underdimensioneret i forhold til højtrykspumpen (den store) og har man et højt olieflow til nogen forbrugere gør den som overstående.uanset om alle komponenter er i orden. sådan er modellen bygget. også derfor den har expansions beholderen oven på hydraulikpumpen. siger ikke det ikke er højtrykspumpen. for kan det sagtens være.. men for at den skal virke ordenligt SKAL den fødes ordenligt. og oftest set har jeg oplevet at det er fødeolien der er galt med.
    var den på værksted ved os ville jeg måle flowet og trykket fra fødepumpen. checke liften om den varmer olien osv.. og selvfølgelig checke om den pulserer i højtrykket. for at se hvor problemet er.. men alt det er lidt svært hvis han står hjemme uden det rigtige værktøj.


  • #17   6. dec 2011 hmmm bremserne på sådan en model får det overskydende olie fra styrtøjet.. kan ikke se hvad det har med problemet at gøre med mindre de selvfølgelig er slidt og har lavet spåner som har ødelagt andre komponenter

  • Dan K
    Dan K Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #18   25. jun 2019 Hej jeg har også en 2130 der mister servostyring og lift når den har kørt en times tid men det kommer igen hvis den får noget gas så hvis jeg bare holder oppe med en del gas bliver det ved med at virke til den kommer ned i omdrejninger stopper det igen er der nogen der har nogen gode råd har tjække Oli og filter

Kommentér på:
John Deere taber hyd. tryk?

Annonce