Minilæsser vil ikke starte! {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Ved godt det her er traktorgalleri, men håber nu alligevel at nogen kan være behjælpelige
Jeg har en ældre Schaeffer 2022S fra 2004. Den har kørt upåklageligt indtil den for nyligt ikke ville starte. Det skal siges at den forinden var blevet kørt hårdt af en anden som (rigtigt mange gange, når den gik ud, tændte den med det samme igen) Slutteligt blev maskinen kørt på plads, slukket og kan derfra ikke starte.
Jeg troede hurtigt at det var start motoren, så den er skiftet og der sidder i forvejen helt nyt batteri og tændingslås på, så det kan ikke være disse ting.
Symptomer:
Hvis jeg drejer nøglen tænder lamperne og jeg kan også varme gløderør op uden problemer. Så snart jeg drejer det ekstra stykke med "modstand" som skal starte motoren, siger starteren et enkelt tydeligt "Klik" og derfra går lamperne ud. Jeg kan derefter ikke tænde lamperne i instrumentbrættet i en rum tid. Nogen gange kan jeg hvis jeg skifter over til det gamle batteri. Herfra går den ud på samme måde så snart jeg drejer nøglen over til tænding af motor.
Hvad kan det være? Hjælp!
Jeg har målt en sikring der går fra starterrelæ til generator, og der var fin modtstand i (70AMP), så tænker heller ikke der er noget galt der? Starteren for 12,6 volt hvilket jeg tænker er fint.
HjælP!
Mvh
Lasse
dec 2014
Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 922
Minilæsser vil ikke starte!