{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.294 visninger | Oprettet:

Martin H
Martin H
Tilmeldt:
29. jul 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51

MF 35 front skovl {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har købt min første gård (nedlagt landbrug) og leder derfor efter en traktor der kan klare de fleste små opgaver.
Jeg har udset mig en MF 35 da jeg syntes den har en god størrelse, men kan man få en front skovl til sådan en?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MF 35 front skovl
  • #1   29. jul 2013 Frontlæsser ville jeg mene at den godt kan

  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
    #2   29. jul 2013 Hvor kan man købe sådan en og hvad skal den hedde?

  • #3   30. jul 2013 Der fler forskellige mærker men søg i den blå avis der kan du sikkert finde en eller måske her på tg

  • #4   30. jul 2013 Andreas k har en masse Ferguson 35 tilslag med frontlæsser kan jeg lige se

  • #6   30. jul 2013 Gyro også

  • #7   30. jul 2013 Her er et bud :
    (link fjernet)
    men søg på guloggratis. der er nok at vælge imellem. også løse frontlæssere og traktorer uden, så kan man jo selv samle det.....


  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
    #8   31. jul 2013 Tak for svarene smiley Christoph H den traktor du viser koster 22.000 jeg har set mange til under 10.000. Får man meget mere for pengene eller er prisen måske bare for høj.

  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
    #9   31. jul 2013 Og kan alle skovlene vippes?

  • #11   31. jul 2013 Du skal lige tænke på at det er en diesel model jeg viser, de er bare dyrere end en benziner, men det kommer jo også an på ens behov. skal du kun køre 10 timer om året kan det da godt være det er ligeså godt med en billig benziner bare, men hvis den skal arbejde 100 timer om året, er merprisen for diesel modellen nok hurtigt tjent ind....;) og så følger frontlæsseren jo med den her, men er du lidt fiks på fingrene, kan du sikkert finde en benzinmodel til 5000 kr, og en frontlæsser til 1500 kr og så selv samle det.....

  • #12   31. jul 2013 Nej, ved du hvad, her er den sku: http://www.traktorgalleri.dk/marked/Traktorer/3768-massey-ferguson-35-4-cyl_-diesel

  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
    #13   31. jul 2013 Jeg mener selv at jeg er fiks på fingerne men jeg har ingen erfaring med hydralik overhoved så det ville da være rart hvis det var samlet smiley Christoph den du viser der syntes jeg også virker perfekt for jeg er lidt ligeglad med om den er pæn eller grim, bare den fungere. Men ved i om de kan vippes de skovle der? Altså kan man løfte op og så vippe selve skovlen?

  • #14   31. jul 2013 På nogle er der et snor træk ud til skovlen som udløser skovlen til og tippe og nogle er hydraulisk men så er de også et bette kun dyre

  • #15   31. jul 2013 jeg vil mene at alle skovle kan tippes, og jeg vil tro at de frontlæssere du finder på 35'ere har systemet hvor du trækker i et håndtag, som med et wiretræk er forbundet med en pal ude ved skovlen. så er det vægten af skovlens last som får den til at tippe, og dens egenvægt der får den til at vippe på plads igen, hvorefter pale låser den fast igen....

  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
    #16   1. aug 2013 Tusinde tak for de mange svar smiley Lige et sidste. Kan man godt hente en traktor på en bil trailer eller vejer den for meget?

  • #17   1. aug 2013 Det kommer jo an på hvor meget din trailer må laste og hvor tung din traktor er, men tager vi en 35'er, så vejer den ca 1400 kg, plus frontlæsser på rundt regnet 400 kgg måske, så bliver det 18-1900 kg, så hvis din trailer må laste små 2 ton, skulle det ikke være noget problem....

  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
    #18   1. aug 2013 Hmm for det kan jo være svært at køre den mange kilometer uden den er indregistreret

  • #19   2. aug 2013 Det må du jo afgøre med din samvittighed, eller hvad du tør vove. jeg har før kørt over 100 km uden indregistrering eller forsikring, men sker der noget, hænger du jo på den.....

  • #20   2. aug 2013 Lån en bette lastbil så den hurtigt hentet

  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
    #21   2. aug 2013 smiley Ja man kan jo tage chancen. Det var selfølgelig også en god ide Bo smiley

  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
    #22   3. aug 2013 Passer den her til en MF 35?

    (link fjernet)


  • #23   3. aug 2013 Ja, til en 265 som det ser ud, men nok ikke til en 35'er

  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
    #24   3. aug 2013 Kan man selv lave et beslag til MF 35 eller lave den til 265 om til en 35'er

  • #25   3. aug 2013 Den er nok lidt voldsom til en 35 men alt kan lade sig gøre. Jeg lavede selv beslag til min frontlæsser

  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
    #26   3. aug 2013 Ja du har nok ret smiley Ved i om man må køre sin traktor hjem selv om den ikke er registreret og hvor langt må man i så fald køre?

  • #27   3. aug 2013 Tror ikke du må køre nogen som helst steder når der ikke er forsikring på, også dumt hvis du nu skulle komme til og pløje den nyeste BMW, så er der kun og betale jeg ville nok finde en lille lastbil eller få den lokale vognmand til og hentedes i en container

  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
    #28   3. aug 2013 Hmm selfølgelig rigtigt smiley Godt argument....

  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
    #29   3. aug 2013 Tror jeg køber denne og så finder jeg en frontlæsser til smiley
    (link fjernet)


  • #30   5. aug 2013 du må gerne køre på vejen uden registrering, men ikke uden forsikring, hos nogen selskaber (især landbrugsforsikringer) kan man lave en universal maskinforsikring til billige penge der dækker alle dine uindregistrerede køretøjer (traktor, gummiged osv) hos andre selskaber skal der tegnes anvarsforsikring til det specifikke køretøj og de kan også godt være lidt pebrede, men ring da til dit selskab og spørg

  • #31   5. aug 2013 hvis det bare er en enkelt gang du skal have fragtet den hjem til dig selv kan du jo også leje prøveplader, det koster 100 kr pr dag så det er jo ikke så galt, så er det helt lovligt at køre den hjem efter du har købt den, det eneste du skal have er: nem id, dansk adresse og stelnummeret på køretøjet så burde du kunne bestille dem inde på skats hjemmeside.....

  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
    #32   6. aug 2013 Er du sikker på det med prøve nummerplader for så er det da klart nemmest.

  • #33   7. aug 2013 traktore står nævnt inde på skats hjemmeside, så ja (jeg var heller ikke sikker, derfor jeg læste op på det)

  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
    #34   7. aug 2013 Super smiley Jeg syntes bare tit at man kan forstå det der står på Skat.dk på mange måder. Jeg ringede en dag til dem og spurgte dem om spørgsmålet men de vidste det ikke? Hvem skal så vide det.... Nå men sådan er det jo nok bare. smiley

  • #35   8. aug 2013 det her er vist ikke til at misforstå (sakset fra skat)
    Prøveskilte til bil bruges tillige ved kørsel med traktor, motorredskab og påhængsredskab. Hvis prøveskiltet bruges til et påhængsredskab, skal skiltet monteres bag på påhængsredskabet.

    der er også en vejledning derinde der fortæller hvad man skal gøre hvis køretøjets stelnummer ikke findes i deres database (det er der rigtig mange ældre traktore der ikke er)


  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
    #36   9. aug 2013 Fedt tak smiley

Kommentér på:
MF 35 front skovl

Annonce