{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.053 visninger | Oprettet:

hydraulik på db 995 {{forumTopicSubject}}

Hej
nogle der ved om der er konstant olie tryk udtag nogen steder på en david brown 995?
Ved der er 3 ekstra i den 4 vejs ventil (eller 2 for har udtag til tipvogn) men den er styret af lifthåndtaget er de sidste to også det?

Skal nemlig have noget mere hydr. På og vil gerne kunne bruge mine liftarme uafhængig af det smiley

Kan man det ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hydraulik på db 995
  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #1   31. jan 2016 Så skal du have en original ventil monteret på højre bagaksel der hvor der sidder et dæksel med ligesom en pukkel på der kommer olien fra pumper nemlig op og vender.

  • #2   31. jan 2016 Det tror jeg sku jeg har men synes ik der var ret meget tryk på.. smiley

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #3   31. jan 2016 Har du fjern ventil sidden de på højre bagaksel?

  • #4   31. jan 2016 Altså har en slage sat på den der pukkel på højre side af sædet med en lyn kobling satte lige en skrue trækker i sys ik der var særlig meget tryk på

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #5   31. jan 2016 nej hvis du bare har slangen skruet i puklen så får du bare det omløbstryk der er pt hvis du så spærrer liften af og bevæger lifthåndtaget op så kommer trykket, ellers løber det bare forbi det er jo ikke et lukket center system.
    Originalt er der lavet en kontrolventil stak til at montere istedet for eller rettere under pladen med puklen


  • #6   31. jan 2016 Ville jo helst gerne bare finde et sted hvor der er fuld tryk vil gerne kunne bruge liften uaghengig af det system jeg vil bygge på

  • #7   31. jan 2016 Vis jeg tager det fra en af de ekstra udtag på 4vejs ventilen skal lift håndtaget så bare helt op for at give fuld tryk?

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #8   31. jan 2016 Ja hvis du tager olien ud ved omskifterventilen på v bagaksel så styrer du trykket med lifthåndtaget op til tryk og ned for sænk og neutral er der hvor liften er med armene.
    Sådan en DB har også en omskiftre ovre bag lifthåndtaget der kan skifte mellem pos -draft/vægtoverf.-og TCU/udv.cyl, den den kan skiftes hvis man holder lifthåndtaget helt i top med den ene hånd.
    I TCU stillingen løfter den itop har en neutral pos lidt fremme ca halv fremme sænker den og længerefrem begynder den at løfte med et lavt tryk der stiger jo mere man skubber håndtaget frem. Det bruger når jeg kører med frontlæsseren så er det lettere at styre skæret når man rydder sne på grusplads
    Ja det er måske lidt forvirrende men et meget findt system når man lige finder fidusen


  • #9   1. feb 2016 Okay
    jeg skal bare har fuld tryk ud da jeg skal bruge det til en frontlæsser men har en anden frontlæsser ventil til at styre den skal bare ha trykket men det må blive derfra jeg tager det smiley


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #10   1. feb 2016 Jamen ok så sender du bare retur olien ned i proppen lige bag puklen der på dækslet i højre side

  • #11   1. feb 2016 Okay perfekt

    Lige en anden ting
    lige bag lift håndtaget sidder der et ovalt dæksel med to ventiler under
    den ene går op gennem det dæksel kan man godt bare sætte en prop på den ligesom den længeste til højre? Da jeg døjer med den dims der gør op gennem dækslet er utæt

    Håber du forstår eller må jeg lige ud og tage et billede


  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 904
    #12   1. feb 2016 Den dims der er utæt er hurtig sænke ventilen og er beregnet til at sørge for at man kan sænke liftarmene når olien er meget kold og tyk. hvis du fjerner den skal du så vit jeg husker have en anden glider (sænkeventil) men det er da ikke vanskelig at tætne den der sidder mener jeg bare en oring på stokken der kan drejes og løftes

  • #13   2. feb 2016 Har skiftet oringe uden held
    den er kun utæt når jeg belaster liften


Kommentér på:
hydraulik på db 995

Annonce