{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.727 visninger | Oprettet:

Hydraulik på Fordson driller {{forumTopicSubject}}

Hey folkens

Jeg døjer med at få liften på en Supermajor til at virke. Der sker intet selvom PTOèn kører, og uanset hvordan de forskellige håndtag bevæges.
-Bagtøjet er renset i bunden, sugefilter og det andet filter er rengjort
-Ventilblokken har været afmonteret og fået ny O-ringe
-Flow ventilen og dump-ventilen bevæger sig fint
-Hydraulikpumpen ser fin ud i kamhjulene
-Sugerør og afgangsrør har nye O-ringe, også hvor toppen sidder på

Meeeeenn... det virker ikke, og jeg er ved at blive tovlig ;).
Er der nogle som har en idè til noget jeg kan prøve ?

mvh. Max Madsen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hydraulik på Fordson driller
  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #1   20. feb 2016 Når du skriver flow ventil, er det så den med et hoved med en o ring og et skaft? Hvis der sidder en o ring, skal den skiftes ud med en stempelring.

• Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

#2   20. feb 2016 Hej Max
    Vi kender hinanden, jeg var chef på erhvervsskolerne dengang vi modtog MF 595 fra Traktortech. Den ventil du skal have fat i, sidder bag en prop i liftcylinderen. Der er et gevindhul, 5/16 unf tror jeg. Der findes en aftrækker, men det må kunne gøres med en top og en bolt. Ventilen sender olien i tank indtil der kommer tryk på begge sider, så vil arealforskellen gøre at ventilen skubbes og herved sender olien ind i cylinderen. Hvis den ikke går let, sker dette ikke.

• #3   20. feb 2016 Hej Henning. Længe siden, godt at høre fra dig og tak for dit tip. smiley Det lyder meget som om det kan være problemet da jeg snart har prøvet alt andet. Tror også jeg kan se for mig hvilken ventil du mener. Jeg ser frem til at få den ud og tjekke den igennem. Mener jeg har prøvet at rokke i den, men det betyder selvfølgelig ikke at den går let nok, og O-ringens stand kan jo også være dårlig.

mvh. Max

• #4   22. feb 2016 Hej, så fik jeg trukket ventilen ud. Det må være denne her du mener da den skulle trækkes ud med en bolt. Jeg syntes den glider fint og der ser ikke ud til at være slidmærker i den. O-ringen er nok ikke super længere, men hvordan får man fat i en stempelring at montere i stedet ? Tør næsten ikke pille O-ringen af før jeg har noget nyt at sætte på ;o)

mvh. Max

profilbillede
  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

#5   22. feb 2016 Du må i kontakt med en New Holland forhandler der har en lang Ford fortid og en gammel lagermand. Prøv eventuelt at få fat i Erik Pallesen fra New Holland i Hvidovre. Han er godt nok pensioneret, men mon ikke du kan få hans tlf. nummer. Prøv eventuelt Per Pedersen fra Case. Ellers prøv Farmas i Farsø, det er en gammel Ford forhandler. Enten en ny o ring eller et rep sæt hvis det kan fås. O ringen ser træt ud.

Kommentér på:
Hydraulik på Fordson driller

Annonce