{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.552 visninger | Oprettet:

koldstart ford {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley

Jeg har en ford 6410 uden Forvarmning/gløderør og så snart temperaturen nærmer sig 3-4 grader er den utrolig svær at starte. hvad kan man gøre for at få den til det, her jeg tænker jeg om der er noget man kan montere iform af evt et varme legme eller andet i indsugningen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  koldstart ford
  • #1   7. nov 2013 du kan købe motorvarme til den, det er sådan et varme legme som skal monteres sådan det varmer vandet op i motorblokken... min tidligere mester havde en ford 8210 som var svær at starte lige meget hvad, på den sad der en knap ude på brændstofpumpen som virkede lidt som forvarmer, men ved ik om der gør det på en 6410'er

• #2   7. nov 2013 Der kunne jo godt træffes at være en koldstarts "knap" på pumpen, nu ved jeg ikke hvilken pumpe der sidder på sådan en fætter, men på de gamle Ford motor der var det noget med at der skulle man give den fuld gas med håndgassen og så gå ud og trykke den så kaldet "knap" (det er enlig bare en lille "spis" der højest er 4 mm i diameter) ind og så starte den og lige så snart den lige er kommet igang så slipper du gasse igen og så hopper koldstarten ud igen selv..... Men det er jo bare sådan det var på de gamle pumper...

Ellers kan du jo købe en dypkoger og pillen en frost prop ud og hugge dypkogeren i i stedet

• #3   8. nov 2013 der sidder sådan en lille rund metal knap på pumpen som er meget hård at trykke ind. når den trykkes ind føltes det kun som at den rykker sig 1-2 mm. har prøvet at give den fuld gas imens den startes men syntes ikke rigtig at det hjælper?

• #4   8. nov 2013 jeg læste ikke dit indlæg ordenligt Casper. har aldrig prøvet at give den fuld håndgas inden at knappen trykkes ind, måske det er derfor den ikke vil ordenligt ind (haha)

• Jan A
    Jan A Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Svar: 3
    #5   8. nov 2013 NU er der på disse gamle motorer faktisk en koldstartsanordning! Helt oppe i forenden af indsugningsmanifolden sidder der et gløderør med tilhørende dieselslange der sprøjter en smule diesel ind i manifolden og antænder dette vha glløderøret. Der er en særlig stilling lige før startfunktionen i nøglen; holdes nøglen i denne funktion gløder gløderøret og når der så startes sprøjtes olie ind og voila: motoren starter. Kontroller om der kommer strøm ned til dette gløderør samt at der er modstand/gennemgang. Så vidt jeg husker er ledningen der kommer ind til tændingskontakten brun/orange, denne kan evt være faldet af og vise versa med ledningen på motoren....

• #6   8. nov 2013 Som udgangspunkt er der altid forvarmer på, som aktiveres i tøndingsnøglen lige inden start, og her kunne det forholde sig som jan skriver.
    Er der rækkepumpe på, sidder der en koldstartsknap på denne. den sidder lige ved stopanordningen.
    er der rotationspumpe på, er der kun forvarmeren til hjælp.

• #8   8. nov 2013 Tak for alle jeres svar rart med nogen hjælpsomme og brugbare svar. jeg har igen idag undersøgt det og der er altså ingen forvarmnings anordning. har taget lidt billeder så i kan se hvordan det ser ud. eneste er at der sidder en føler(?) på luftslangen oppe fra filteret

• Jan A
    Jan A Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Svar: 3
    #9   8. nov 2013 Sidder forrest på manifolden, der går en ledning samt slange til "ventilen", skråt nedenunder lige foran af batteriet. Føleren på luftslangen er en vacuumkontakt til indikering af luftfiltertilstanden - tænder lampe på instrumentbord ved stoppet filter

• #11   9. nov 2013 Fint med de billeder. du har ingen koldstartsfunktion på den brændstofpumpe, og den ting du vise med de to ledninger til, er din tryksensor, som sørger for at indikere at luftfilteret er tæt, men har ikke noget med forvarmning at gøre. men jeg har lige markeret hvor din forvarmer sidder.

profilbillede
  • #12   9. nov 2013 Ja så lykkedes det mig at finde den. Jeg havde ellers kigget flere gange men åbenbart ikke godt nok.
    Den sidder godt gemt dernede.
    Hvornår aktivetes den, er det når starteren tørnes?

• #14   10. nov 2013 Ja på de gamle skal nøglen drejes modsat, men når det er en force 3, kan det nu godt være at nøglen skal drejes mod start, og forvarmning sidder lige inden start. du skal holde nøglen, men kun lige inden start.

• #15   22. nov 2013 Så fik jeg endelig kigget på det. den gløder fint ved start. men der kommer ikke noget diesel fra pumpen og op til selve varmelegmet? hvad kan det skyldtes? tørner selvfølgelig motoren så den kan lave tryk

• #16   23. nov 2013 det er jo en del af retursystemet, så der burde i grunden være diesel der.... men det kunne være din ventil bare ikke åbner?

• #17   24. nov 2013 Sidder den i pumpen?
    En enkelt har den sendt diesel derop ud af 5-6 forsøg

• #18   25. nov 2013 Nej, jeg tænker på den ventil i forvarmeren. Det er ikke sikkert at du kan få den til at sprøjt diesel ud af røret når det er pillet af. det kan godt være at det skal være samlet, så motoren kan hjælpe med at suge det derop....

• #19   1. feb 2015 Motoren skal da ikke tørnes når man laver det stunt? Drejer man ikke nøgle indtil lige før motor tørner og så holder nøglen på det punkt?

Kommentér på:
koldstart ford

Annonce