{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.300 visninger | Oprettet:

David brown 995 {{forumTopicSubject}}

Halløj der smiley

Jeg har en DB 995 som er begyndt at gå meget hårdt i motoren, tror at den kun går på 3 cyl desværre. Det virker som om at der ved luftindtaget, der skyder der også lidt luft ud..... Jeg har aldrig rodet så meget med diesel og det indvendige i motorer har jeg altid holdt mig fra... Men lyder det ikke som om at det måske er en indsugningsventil der står åben? Eller måske en stempelring der er gået? Kunne være ret fedt hvis der var en i nærheden af Skælskør, der ville tage et lyt på den og så måske komme med et bud på problemet...jeg har lige købt en fin Ford 4000 som jeg skal hente imorgen for kan ikke undvære traktor da jeg er selvskover, så nu er problemet ikke så presserende, men alligevel ville det være rart hvis jeg vidste problemet med den DB.

Et spørgsmål mere... Hvad kan man tage for sådan en db 995 som den står, hvis det er? Alt virker, uden førerhus, og nogenlunde okay og se på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  David brown 995
  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #1   28. feb 2016 Prøv at justere ventilerne først

  • #2   28. feb 2016 Jeg har bare ikke en skid forstand på det hehe men ja det var en mulighed, har haft dækslet af, og syntes også at der ret meget frigang i nogen af dem men igen, vil helst ikke pille ved det når jeg ikke er så skarp i det, aner ikke hvad der er ind og udsugning. Jeg skal ha fat på en der kan gøre det for mig. Det er jo ikke noget der tager så lang tid.

  • #3   28. feb 2016 En ventil står ikke lige pludselig forkert Tror nærmere der er gået en top pakning.

  • #4   28. feb 2016 Måske, den blander ikke olie og vand og bruger ikke vand..

  • #5   29. feb 2016 Hvis den futter ud af indsugningen er det rigtig sandsynligt at det er noget med en ventil. hvis den banker meget, prøv at tjekke ventilfjedrene. jeg har ikke meget forstand på david, men det har jeg før set på en ford, og det banker temmelig gevaldigt. De kan også blive utætte, men det plejer nu ikke at betyde at du mister en cylinder helt. Du kan jo tjekke om den mangler en cylinder ved at løsne dyserørene og se om det gør en forskel.

  • #6   29. feb 2016 Tak, det prøver jeg smiley

  • #7   3. mar 2016 Prøvede at pille diesel fra hver enkel dyse, og den ændrede lyd ved hver enkel, så alle cyl er åbenbart med... Har stillet ventiler på den igår, og pillet vandpumpen af, for tror ikke den virker mere. Så nu skal jeg ha bestilt en ny idag og så må vi se hvordan det kommer til at gå. Enten så kører den fint, og så sætter jeg den til salg ( har købt en Deutz) ellers hvis den stadig går dårligt, må den køre med flækkeren indtil den dør helt. Og så sælger jeg stumperne fra den, det er vel det eneste der er at gøre smiley

  • #8   3. mar 2016 hmm... tja. så må de jo være med på en eller anden måde. men du kan jo altid splitte motoren ad og se hvordan det ser ud. intet kan gå så galt i stykker at det ikke kan repareres.


  • #9   4. mar 2016 Ja det er rigtigt, men jeg skal også se på hvad det koster, det er jo en gammel hund og hvor meget kan det svare sig at bruge på den? Man får hurtigt brugt 3-4000kr hvis man nu vælger at pille toppen af jo. Samt så er jeg heller ikke så skarp til det med det indvendige i motorer... Kan lige stille ventiler og skifte en starter og sådan lidt men, det med at slibe ventiler osv har jeg ikke en skid styr på..


  • #10   5. mar 2016 jamen det er jo en vurderingssag. det kommer jo an på mange ting. jeg holder jo meget af mine traktorer, så det er jo koste hvad det vil. men det kommer jo an på om du har brug for den hvad gensalgsværdien er og så videre. en vurderingssag.


  • #11   6. mar 2016 Ja det er rigtigt, havde meget brug for den men, nu købte jeg så den Deutz så nu er det ikke så presserende mere. Vandpumpen virkede fint nok men, køleren var så mør at da jeg tog den ud, snittede jeg den med vingerne fra vandpumpen og vupti, den var utæt. Nu sætter jeg den til salg, og så må den videre på den ene eller anden måde smiley syntes faktisk at det hjalp at stille ventiler, samt at få en ordentlig udstødning på, nu lyder den mere normal.

Kommentér på:
David brown 995

Annonce