{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.756 visninger | Oprettet:

Ford TW15 info/hjælp {{forumTopicSubject}}

Har lige byttet min gamle 8210er til en nyere ( 1989 ) TW15 smiley

Den er sgu noget anderledes... det første jeg rodede med var gearne smiley der står jo ingenting gearstangen... så kunne ikke finde bakgearet.... he he ....

er vi enige om den har mindre antal gear... altså kun 6x2 frem ik??? der står bare på nettet den har 16 og 4 bak

de ligger sådan ik??
1 3
2 R

Den har jo dette MODERNE instrument bord og med computer og det hele smiley men virker ikke helt... skriver noget med SCR OPEN i stort display og ingen rpm eller hastighed

allle målere til venstre virker

Så har den en DEL slør i den store gearstang..... kan man snildt fjerne det slør eller er det en større operation??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford TW15 info/hjælp
  • #1   5. dec 2013 det er rigtigt nok at den har 16/4 altså 8x2 gearkasse (billede) og så vidt jeg ved kan man ikk gøre noget ved sløret i gearkassen med mindre at den skal skilles af på midten

    profilbillede
  • #2   5. dec 2013 jeg har lige lavet slør i gearne på min tw 10 der sidder en konsol oppe under huset hvor gearstænger sidder på i højre side der går nogle arme ud fra den og hen på siden af gearkassen det er i den konsol sløret kommer fra vis du tager den af og skiller den ad sidder der 3 små aksel stykker de skal ud også bore du hullerne op til 20mm og laver nogle nye aksel stykker i 20mm så er gearstængerne næsten slørfri

  • #3   5. dec 2013 Takker... så forstår jeg bedre.... at den kørte underligt.. når jeg sprang over 1 gear smiley

    Ingen der kender instrument fejlen??

    Desuden har den pitonknop på.. og ikke gaffel.... og min nyindkøbte dyre trækstang til 8210eren.. er forkort :-(..... hvad gør jeg bedst.... svejser et øje på mine vogne eller??


  • #4   6. dec 2013 Der kan også sættes en gaffel træk på. Nede under pitonknoppen smiley

  • #5   7. dec 2013 Ved godt der kan komme et gaffeltræk inden under.. det er jo derfor jeg har opdaget min trækstang er for kort.. som jeg skriver :-P....Jeg ser lige om jeg kan få en smed til at forlænge mit gaffeltræk som jeg har dyrt indkøbt til 8210eren.... smiley


  • #6   7. dec 2013 jeg har et træk liggende til en TW

  • #7   9. dec 2013 Syntes du skal spørge ved en gammel ford forhandler om det med instrument bord. Det kan de helt sikkert svare på. Tænker det er en løs forbindelse i multistik under instrumentbord eller lige foran førerhus. Eller defekte følere.

Kommentér på:
Ford TW15 info/hjælp

Annonce