{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.368 visninger | Oprettet:

Såhjul/såskiver til gammel såmaskine fra Brenderup (søger) {{forumTopicSubject}}

Hej alle herinde!
Jeg søger med lys & lygte efter nogle såskiver/hjul til en gammel såmaskine fra Brenderup. Maskinen køre i øjeblikket med såhjul for roer, men jeg skal så majs med denne.
Diameter såhjul: 150mm
Tykkelsepå såhjul: 3mm
Hul diameter=5,5mm(roer), går udfra den skal være større til majs.

Nogen herinde som kan hjælpe med at finde sådanne????

Mange hilsener Jan W.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Såhjul/såskiver til gammel såmaskine fra Brenderup (søger)
  • #1   8. mar 2016 følger lige smiley er ude efter det samme smiley
    Men jeg har gået og tænkt på at gøre hullerne i de nuværende skiver større og på den måde kunne få den til at så majs smiley

• søren R
    søren R Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 59
    #2   8. mar 2016 Hej. Bare lige en tanke, har i prøvet Brenderup på Fyn ? Det kunne jo være de havde tegninger eller en hylde med noget bagerst på lageret.
    Mvh Søren

• #3   9. mar 2016 Hej Søren!
    Nej, det har jeg ikke prøvet, tvivler meget på det er tilfældet, men det skal da selvfølgelig prøves smiley

• #4   9. mar 2016 hej jeg har lavet mine selv bor 8 mm huller så funker det

• #5   10. mar 2016 Hej buller, kan du eventuelt tage et billede af det?

• #6   10. mar 2016 Hej Buller! Det lyder som en go idé, har hørt dette fra andre også. Er det samme plader du har?Jeg tænker på om det er et problem med kun 3 mm plade som denne til roer. Kan den stadig fange majsene ? Ja, det ville være godt med et billede. På forhånd tak smiley

• #7   10. mar 2016 hej jeg er ikke så god til det med pc men lav skiven og 4mm imellem hullerne
    så er det okay for alle og majsen står fint tll jagt jeg skal se om jeg kan få en
    til at tage et blllede for mig og læggede her ind

• #8   11. mar 2016 Hej igen Buller!
    Tak for oplysningen, går ud fra afstanden er fra kant af hul til kant af hul på de 8 mm du skrev tidligere. Det må det være for lige nu er der ca. 8mm, men er fra centrum til centrum af de 5,5mm for roer.

• #9   11. mar 2016 Jeg tror så ikke det er nok at bore hullerne op. Mener også skiven skal være tykkere for ikke at kernerne bliver knust.
    Jeg tror heller ikke man har kunnet få skiver til majs, da der næppe blev sået majs den gang Brenderup maskinen stadig kørte.

• #10   11. mar 2016 Hej Mathias! Der er en vingemøtrik i såkassen , hvor der er 3 indstillinger med henholdsvis: Roer, majs & kålroer. Så jeg mener helt klart den er til Majs også. Muligt pladen skal være tykkere. Jeg overvejer at få lavet dem på et værksted, der kan stanse huller ud i en måske 5 mm plade tror der skal være cirka halvdelen af hullerne i forhold til Roer.

• #11   12. mar 2016 hej hvs i laver pladen tykkere går den fast i såkassen har prøvet me 5 mm
    plade det går ikke

• #12   12. mar 2016 Jeg fortsætter med ny 3 mm plade og færre, men større huller ??

• #13   20. mar 2016 hej
    der er en på dba som har nogen skiver til salg som ligner dem på billedet længere oppe

http://www.dba.dk/tilbehoer-til-saamaskine/id-1022968488/

• #14   21. mar 2016 Hej Steffen! Jo du har helt ret, men der er bare ikke til majs, som jeg skal bruge dem til. Der er behov for større huller og måske en mellem skive så selve skiven bliver tykkere.

• #15   21. mar 2016 ok det er da træls men så bare de var til salg og havde set du søgte:-)

• #16   21. mar 2016 Tusind tak Steffen, rart der er nogen som holder øje for én, når man ikke selv kan smiley

• #17   21. mar 2016 var da så lidt
    vi må da hjælpe hinanden:-)

• Niels K
    Niels K Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #18   2. maj 2017 Jeg har selv fremstillet nye alu. majs såhjul til min Brenderup 5 Rækkers.
    CNC bearbejdede. Har tegningen endnu så hvis nogen ønsker...

• #19   3. maj 2017 Hej Niels K!
    Jeg har fået fat i såskiver til majs. De ser også hjemmelavede ud i messing tror jeg. Har endnu ikke prøvet disse. Hvis ikke de virker vil jeg gerne vende tilbage til dig. Kan du evt. lave dem til mig mod betaling?
    Mvh
    Jan

• Niels K
    Niels K Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #20   4. jun 2017 Hej Jan.
    Jeg oplever at jeg har næsten 30 cm. imellem mine planter i rækkerne...
    Har du sået dine majs 2017? og hvad afstand står de med i rækken?
    det må være noget gearing på min maskine det er galt med....
    kan/vil du dele ud af dine erfaringer?
    Jeg er enormt ærgelig da jeg til sæsonen har bygget gødningsudstyr på min maskine....
    Overvejer at så arealerne om hvis jeg kan finde ud af hvordan jeg får dem sået tættere...

Kommentér på:
Såhjul/såskiver til gammel såmaskine fra Brenderup (søger)

Annonce