{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford 3000 brændstofpumpe
  • #3   10. mar 2016 jeg har nemlig været ved og søge lidt og kan kun finde til rotationspumpen men ikke til række pumpen.

  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #4   11. mar 2016 Hvis det er nye stempler du søger, skal du til et diesel specialværksted, Bosch f. eks. Den skal nemlig kalibreres. Forsøg hellere at finde en brugt.

  • #5   11. mar 2016 Ok mange tak for svaret. Er dog bange for at hvis jeg køber en anden brugt st den er lige så dårlig.

    Et andet spørgsmål er. Hvad skal en kompressionsmåling vise på sådan en traktor hvis motoren er okay.


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #6   11. mar 2016 15 til 25 bar, ´kommer der meget røg ud af ånderøret? Du kan få en renoveret pumpe i England til rimelige penge.

  • #7   12. mar 2016 Jeg har målt 35 bar på cyl nr 1 og
    Nr 2 og 3 ligger på 20-22 bar.

    Nej den ånder ikke, men ryger lidt blå og har meget svært ved og starte. Men når den så kommer igang går den rigtig godt.


  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #8   12. mar 2016 Også med koldstartknappen aktiveret.

  • #9   13. mar 2016 Ja, den har stadig meget svært ved og starte selvom koldstart knappen er inde.

  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #10   13. mar 2016 Hvis pumpestemplerne er slidte, plejer de at kunne starte med koldstart. Du kan eventuelt afmontere en dyse, tilslutte den til dyserøret og se om der kommer diesel ud af den ved starteromdrejninger. Har du justeret ventiler. Der er for stor forskel på kompressionstrykkene på cylindrene. Man siger 10 % forskel. Hvis ikke det hjælper med ventiljusteringerne, bør der laves en utæthedsmåling. Det kan være utætte ventiler eller utætte ringe/ revne cylindre. Ved det sidste ånder den dog kraftigt. Det hjælper heller ikke at forvarme?
    Bor du i Nordjylland?


  • #11   13. mar 2016 Jeg har opdaget at ventilerne er utætte så jeg tror det er derfor, ventilne er justeret korrekt. Jeg prøvede og tage topstykket af og hældte lidt dIesle ned til ventilerne da de var helt lukket, der ville jeg jo mene at de skal holde på dieselen og de gjorde ventilernne på cylinder 1-2 ikke. Det var også her kompressionstesten viste noget mindre tryk så mon ikke det er derfor. Den ikke starter så godt?

  • Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 4 Følgere: 6 Svar: 233
    #12   13. mar 2016 Absolut, aflever topstykket hos cylinderservice og din 3000´bliver som ny

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #13   15. mar 2016 Man kunne vel også selv slibe de ventiler det er da godt gl. håndværk

  • #14   15. mar 2016 Måske ikke altid det er nok.

  • Jørgen B
    Jørgen B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 6 Følgere: 21 Svar: 900
    #15   15. mar 2016 Nå hvis de ikke er ringere en disse ser ud til at være ud fra måle tallene at dømme så ville det da være en sport selv at fikse dem det er jeg da sikker på at jeg i hvertfald ville have det skidt med at sende andre steder hen

  • #16   16. mar 2016 Jeg regnede også med at jeg selv ville orde det. Jeg har gjordt det før så det er der ikke mange ben i.
    Mvh Mads


Kommentér på:
Ford 3000 brændstofpumpe

Annonce