{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.009 visninger | Oprettet:

Brian K
Brian K
Tilmeldt:
5. feb 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23

IH 584 med startvanskeligheder {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har sådan en IH 584, som bliver brugt som hobbytraktor. Den har altid haft svært ved at starte, og det er helt galt når det er koldt. Den er jo af den type med gløderør med dyse (er skiftet) i indsugningen, og den kan jeg ikke får til at virke helt optimalt. Den bliver rødglødende, men det er som om at den ikke vil sprøjte diesel ind.
Den starter fint når først den har været igang og er varm, så derfor kunne jeg godt finde på at sætte oliefyr på den
Det kunne også være en mulighed med sådan en dykkoger til 220 volt, men synes ikke lige at kunne finde nogen steder hvor den kan stoppes i blokken.
Der er også nogle der siger at man bare skal ha sat en 9 volts anker i starteren, så den kommer til at køre noget hurtigere rundt.

Så hvis der er nogle der har en ide til hvad løsningen kunne være må i lige sige til, for lige pludselig er der sne og så skulle der gerne kunne komme liv i den uden alt for meget bøvl.
Og ja, jeg ved godt der er koldstart i stopknappen??????

Mvh Brian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  IH 584 med startvanskeligheder
  • #1   20. dec 2013 Motorvarmer kan købes til den:

    (link fjernet)

    - Bruger den olie?
    - Bruger den vand?
    - Hvor mange timer har den gået?
    - Hvordan starter den om sommeren? Kommer den igang på første kompressionsslag?


  • Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #2   20. dec 2013 Tak for hurtig svar.
    Den har gået omkring 6000 timer
    Den bruger da lidt olie og vand når den får lov at bestille noget, men blander ikke noget af det.
    Den kan ikke starte uden koldstarteren om sommeren heller, men springer igang hvis den har kørt i en halv times tid.
    Sidder egentlig og tænker på om det kan være den elektriske pumpe der kan være noget galt med. Ved ikke hvordan det virker, men man kan jo høre den tikker under huset når der er tænding på. Hvis jeg piller slangen af gløderøret og sætter tænding på drypper det kun lidt ud af den. Kan det mon være derfor at jeg ikke kan få den til at gi en flamme???
    Den der motorvarmer er den til at sætte en køleslange?


  • #3   21. dec 2013 Er næsten 100% sikker på, at der ikke sidder nogen elektrisk brændstofpumpe på den... Bemærk NÆSTEN!

    Hvis den ikke vil starte om sommeren heller, kan det være den har lidt skidt kompression.

    Har den altid startet dårligt med kold motor mens du har haft den?

    Ryger den forresten på noget tidspunkt? F.eks. når den er kold... Hvilken farve? Gør den det også når den er varm i givet fald? Hvis der sidder et ånderør på motoren, kommer der da gasser ud af det?

    Mht. motorvarmeren, så kunne det godt se ud til, at den skal sidde i en køleslange. Det ligner det da ihvertfald i pdf'en... Mere ved jeg ikke om den!


  • Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #4   21. dec 2013 Der sidder en elpumpe på den, man kan høre den kører når den står til tænding.
    Tænker på om om diesel kan rende væk fra rotorpumpen når den har stået i længere tid og derfor kommer luft i systemet.
    Den har altid startet dårlig om vinteren i de 7 år jeg har haft den.
    Den ryger lidt blå/hvid når den går i tomgang også når den er varm, men ikke noget af betydning ud af ånderøret.
    Men det kan da godt være den bare er ved at være slidt.



  • #5   21. dec 2013 du kan købe en ny el pumpe i biltema for 169kr hvis den ikk virker... men hvordan har dine dysser det hvis de ikk forstøver rigtig kan det give problemer



  • #6   21. dec 2013 Ikke for at være uhøflig, men har du set den elektriske pumpe? En ting er at høre noget, som man tror er en bestemt ting. Noget andet er at vide det. Jeg har selv en Volvo BM 2250'er som er bygget på samme konstruktion som -74/-84 serien fra IH. Og der er ikke nogen pumpe i tanken. Der sidder kun den klassiske fødepumpe på siden af blokken, som er drevet af knastakslen.

    Skal nok lige vende tilbage med input til de andre ting!


  • Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #7   21. dec 2013 Jeg har ikke set elpumpen, men kan ikke se hvad det ellers kan være der køre under huset når den bliver sat til tænding. Den knurrer ikke, men klikker nærmest, lige som den på billedet

    profilbillede
  • #8   21. dec 2013 Uanset hvilket katalog jeg har kigget i med reservedele til en IH 584, har jeg endnu ikke fundet en tankpumpe. Og der stopper mit research for din skyld så. Find selv ud af om der er en pumpe eller ej, og overvej at anskaffe dig en værkstedhåndbog til dyret.

    Mht. blåhvid røg, kunne det godt indikere kold forbrænding+olie i forbrændingen. Så der kan være flere steder den er gal. Prøv med en kompressionstest. Så kan du ihvertfald få klarhed over, om den mangler kompression. Den motor der sidder på den, var så vidt jeg kan læse mig frem til, kendt for at have dårlige startegenskaber, hvorfor man ændrede på stemplerne, så den fik bedre kompression og bedre koldstartsegenskaber. Hvis den ikke mangler kompression, må der kigges andre steder, der kan give anledning til symptomerne. Jeg tvivler stærkt på, at den står og trækker luft i systemet - laver den ujævn tænding lige efter den er slået igang?

    Det kan også være dyserne, der måske trænger til en omgang. Men det vil være et oplagt sted at søge, hvis den IKKE mangler kompression. Uanset hvad, tror jeg ikke der er nogen nem, bekvem og billig løsning på problemet. Hvis det viser sig, at motoren er ved at være "træt", går det kun en vej...

    Held og lykke!

    Mvh.


  • #9   21. dec 2013 Det er nok timetælleren der klikker. Hvis man tager f.eks. En tysk eicher tæller den timer så snart der er tænding på. Er også 100 på at der ikke er en elektronisk pumpe på men en almindelig fødepumpe.

  • Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #10   22. dec 2013 Det sidder en elpumpe på. Bag på tanken ved højre baghjul. Bare lige så vi har det på det rene smiley
    Den giver også det som den skal, så vidt jeg kan vudere.


    profilbillede
  • Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #11   22. dec 2013 Jeg har været ude ved en maskinhandler der har en 574 til at stå, som jo sådan set er samme traktor, den køre mere godt nok meget hurtigere rundt i starteren. Så jeg prøver nok med et 9 volt anker i starteren, og ser om ikke det kan hjælpe. Eller må den under kniven til sommer med en motorrenovering

  • #12   22. dec 2013 Ok. Hold os endelig opdateret med resultaterne! Men personligt tror jeg, at den er bedst tjent med en renovering eller ihvertfald få diagnosticeret den lidt nærmere i forhold til den blåhvide røg. Det får du også en traktor ud af, som du bliver meget gladere for i længden! Ud over det, kan jeg da også kun anbefale motorvarmeren til den! Har selv motorvarmer på min Volvo BM 2250'er. Det er så godt nok en Perkins motor der sidder på den, og den har ikke svært ved at starte når det er koldt, men det slidder trods alt mindre på den, hvis den har stået med dybkogeren på!

    De har også en dybkoger hos Grene:
    https://www.grene.com/shop/action/product_11000_-11_-148_-87911200__-791G-4576G-59851G-168653_Motorvarmer


Kommentér på:
IH 584 med startvanskeligheder

Annonce