{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.632 visninger | Oprettet:

Adblue {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi får vores første traktor med adblue, og kunne dermed godt tænke mig at høre dét, som I ved om det.. Vores traktor skal ca. køre 800 timer om året, og nok ca. med et gennemsnit på 13-15 liter/time, da den skal køre noget frontlæsserarbejde osv. Jeg kan læse mig frem til, at adblue er ca. 5 procent af dieselforbruget ved blandet kørsel, hvilket betyder ca. 500-600 liter adblue årligt. Men kan adblue blive for gammelt - tænke hvis man bestiller en palletank med 1000 liter. Søgte lidt på nettet, og nogen skriver et, og andre to år, hvis de er opbevaret ordentlig. Alternativet er at få dem 210 liters tromler, men så er prisen også væsentlig dyrere.

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adblue
  • #1   13. mar 2014 Jep, det kan sagtens blive for gammelt... det er jo flydende kvælstof...

• #2   14. mar 2014 Er ikke sikker på om det passer, vi har lige fået en fendt 724 som der også køre på Adblue, og der var nogen der sagde til mig og min far at man istedet også bare kunne putte vand i. Så vis det passer vil jeg da ikke sige det kan blive for gammelt smiley

• #3   14. mar 2014 Tro hvad du vil, men det kan sagtens blive for gammelt...

• #4   15. mar 2014 Sikkert nok smiley

• #5   15. mar 2014 På de fleste AdBlue-systemer sidder der en sensor som måler kvaliteten af det. Så den med vand skal man nok ikke tro for meget på. Men det kunne da være spændende at høre erfaringer.

//Max

• #6   16. mar 2014 Kan så fortælle at fra lastvognene af den med at "snyde" ved at hælde vand på er IKKE en god løsning... De første Denox (adblue) systemer kunne man synde og nøjes med at hælde vand på da der kun var 1 NOx sensor på systemet som sad før udstødnings efter behandling.

De Denox systemer der sidder på lastvognen og traktorer i dag har 2 NOx sensor en der sidder før udstødnings efter behandling og en der sidder efter udstødnings efter behandling. Så lad nu være med at hæld vand på, da den både melder Ad-blue fejl og systemet kan meget nemt gå til ved det.

Og man kan sådan set også få store bøde af politiet hvis de ser at den skriver Ad-blue fejl, og så sætter de lige deres tester til OBD stikket og ser hvor lang tid den har haft fejlen.

// Lastvogns mekaniker lærlingen

Kommentér på:
Adblue

Annonce