{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.271 visninger | Oprettet:

Flemming J
Flemming J
Tilmeldt:
15. maj 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

IH 624 traktor vil pludselig ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej derude
jeg har en IH 624 stående som jeg har startproblemer med, starteren kører rundt der kommer lidt røg ud af udstødning, jeg har en mistanke om det er diesel pumpen, er der nogle steder man kan/skal udlufte sådan en for at kunne starte, jeg har løsnet retur slangen der går til tanken og der kommer ingenting, kan man tjekke om brændstof pumpen kører, håber der er nogle derude der ved noget.

mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  IH 624 traktor vil pludselig ikke starte
  • #1   28. apr 2014 Hej,

    En 624'er er udstyret med helt almindelig mekanisk fødepumpe som denne her:

    http://www.oie.se/Produkt/matarpump-ih-(3132697-R92)?sectionId=2803276

    Hvis du skal udlufte systemet, kan det formentlig gøres efter følgende fremgangsmåde, men tjek nu lige at stopknappen er trykket helt og at mekanismen også får trykket "stopperen" på pumpen HELT tilbage.

    1.) Løsn øverste skrue på brændstoffilteret, således at eventuel luft i systemet op til filteret kan komme ud. Medens skruen er løsnet, pumper du på håndtaget på fødepumpen, indtil der kommer rent brændstof ud ved skruen UDEN luftbobler i. Hvis den er udstyret med dobbelt-filter kan du løsne dem efter tur. Det er muligt der skal et par runder til. En filterholder kan se sådan ud:

    http://www.oie.se/Produkt/filterhallare-1-2-unf-glas-(2656615-1)?sectionId=2803276

    2.) Når filteret/filtrene er fri for luft, skal indsprøjtningspumpen udluftes. Når dette skal gøres, skal du løsne først den nederste udlufningsskrue og pumpe med håndtaget på fødepumpen igen, indtil der kommer rent og luftfrit brændstof ud. Skruen kan nu strammes til igen, men ikke for hårdt - det kan knække hovedet af. Derefter gentages proceduren med øverste udluftningsskrue. Skruerne er sådan cirka placeret som vist på følgende billede, hvis det er en CAV rotationspumpe:

    http://www.ssbtractor.com/photos/forum_4469.jpg

    3.) Herefter skal vejen op til dyserne være fri for luft. Jeg plejer at løsne alle dyserør oppe ved dyserne og tørne motoren max. 5-6 sekunder á 2-3 omgange. Pas på, ikke at brænde startmotoren af! Så skulle der gerne være brændstof hele vejen igennem systemet op til dyserne. Dyserørene strammes til igen og du skulle være klar til at starte på normal vis.

    Du kan også overveje at tjekke fødepumpen for skidt, ved at løsne dækslet på toppen af huset. Der skulle gerne være et finmasket trådfilter, som kan trænge til at blive renset. Dit hovedfilter kan også være værdigt til udskiftning.

    God fornøjelse!

    Mvh.


  • Flemming J
    Flemming J Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   29. apr 2014 Det er super, mange tak for beskrivelsen, det vil jeg prøve af, du skrive at man kan pumpe med håndtaget, hvor sidder det henne jeg har nemlig prøvet at lede efter et men uden held. mvh Flemming

  • #3   29. apr 2014 Som jeg skrev, skal du skal finde banditten der ser cirka sådan her ud:

    http://www.oie.se/Produkt/matarpump-ih-(3132697-R92)?sectionId=2803276

    Det er den, der kaldes fødepumpen og er den pumpehåndtaget skal sidde på.

    På følgende billede, kan du se hvor håndtaget sidder. Dette er billede er IKKE 100% identisk med pumpen på 624'eren, men du burde kunne finde håndtaget nu.

    (link fjernet)

    Du må selv hitte ud af, om håndtaget på din fødepumpe skal presses op eller ned... smiley

    Hvis fødepumpen ikke har sådan et håndtag, må du igang med kameraet så vi kan se hvordan det der sidder på din ser ud. Eller købe en instruktionsbog til den. Jeg har endnu tilgode at se en instruktionsbog, hvori det IKKE er beskrevet hvordan man udlufter brændsstofsystemet.

    Du kan købe instruktionsbogen, samt værkstedshåndbogen her:

    http://www.traktorbogen.dk/

    Mvh.


  • Flemming J
    Flemming J Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   29. apr 2014 Jeg sætter lige et par billeder ind så du kan se hvad vi har med at gøre, er det noget du kan genkende jeg har fundet den nederste udluftning og der var ikke noget diesel i af betydning da jeg tog den ud, er jeg på rette vej ?

    profilbillede
  • #5   29. apr 2014 Hmmm... Det der er selve indsprøjtningspumpen og ikke en model jeg kan genkende. Måske en Bosch af en eller anden type. Ikke en model jeg kender noget til, så der må du se om du kan finde et typeskilt på den og så igang med at lede efter nogle instruktioner til, hvordan den skal udluftes. Eller overvej at købe en instruktionsbog til traktoren... 125 kr. er ikke en formue.

    Bare lige for at indskærpe det:

    Der er 2 pumper du skal finde:

    - Den ene er FØDEPUMPEN, som skal ligne noget i retningen af de billeder jeg har linket til. Det er på denne du kan finde pumpehåndtaget.

    - Den anden er INDSPRØJTNINGSPUMPEN som er den du har fundet og sat et billede ind af!

    Har nemlig lidt på fornemmelsen, at du ikke helt er med på den del endnu...;-)

    Mvh.


  • #6   7. maj 2014 hej mener at på nogle af de ih´er sider fødepumpen på den anden side af traktoren


  • Flemming J
    Flemming J Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   8. maj 2014 Hej Martin, jeg har ikke nået at kigge vidre på det men jeg kigger lige på den anden side ved lejlighed, tak for svaret smiley


Kommentér på:
IH 624 traktor vil pludselig ikke starte

Annonce