{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.885 visninger | Oprettet:

MF FE 35 lift problem {{forumTopicSubject}}

Hej
har købt en,gammen mf 35 benzin'er fra 1961 i sidste weekend ( kom fra en camping plads hvor den bare har trukket camping vogne rundt hele dens liv... Jeg er 2. Ejer!!)

men har problemer med liften ikke rigtig vil løfte den,løftede fint da jeg var ude og se den men der var der heler ikke noget på har nu fået den hjem og kørt lidt bla. Med bagtip skovl for at flytte lidt sand men ddt blev sku ikke til noget for den kan ikke løfte skovlen selvom den er tom så går det MEGET langsom og vis der kommer bare CA 100kg i (min far) kan den slet ikke, det hjælper dog at aktivere pro men LANGT fra til fredsstillene tror aldrig den har været brugt


vil høre om der dr noget man kan rense eller renover inden jeg skifter olien da det er træls at hælde 30l olie på og så skal til at skille lortet ad igen

slut her fra

hov jo den,har også nogle gange svært ved at gå fra H1. Til H,bak selvom kobling er aktiveret og man holder helt stille så siger den skrraaa (samme problem i lav gear.... Men kun nogle gange)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MF FE 35 lift problem
  • #1   30. apr 2014 Hovsa retter i selv lige alle de slå fejl smiley

  • #2   30. apr 2014 er den tæt rundt omkring? for har prøvet med en ford 3000 at den var lidt utæt så der kom luft ind også virkede den ikke

  • #3   30. apr 2014 Den værken sveder eller drypper så må konkluder den i vært fald er tæt for olie men ved sku ik med luft smiley

    ford 3000 har da også gear og bagtøj olie adskilt har den ik? smiley


  • #4   30. apr 2014 jo, men bagtøj og hydralik er det samme og pto skiftede sider i bag tøjet smiley

  • #5   30. apr 2014 Ku forstille mig det er en,retur ventil eller noget der måske hænger aner bare ik hvor jeg skal lede

    fordi vis den for nogle snogninger så løfter den lidt men slækker jeg gassen daler den bare stille og,roglig selvom håndtag er i top


  • #6   1. maj 2014 Bare lige for at holde det helt simpelt i første omgang:

    Har du tjekket hvor meget olie der er på bagtøjet og ligner det rent faktisk stadig olie eller har kondensvandet efterhånden taget over?

    Mvh.


  • #7   1. maj 2014 Ja der er tjekket olien er ved den midterste streg

    og ja det ligner stadig olie men,skifter olien ligeså snart jeg ved om der er nogle ventiler eller andet der kan renoveres samtidig


    hvilken olie er bedst gearolie eller 15w40 eller bagtøjs olie


  • #8   1. maj 2014 Mht. olie, vil jeg tro, at bagtøjet på den er tilfreds med en god motorolie men jeg ved det ikke. Så dette er kun et bud som du selv må verificere rigtigheden af.

    Hvad angår, om det er noget der skal renoveres er et ufatteligt godt spørgsmål, at stille til folk, der ikke har set eller hørt maskinen i funktion. Jeg kan dog sige med sikkerhed, at det ikke er den mest komplicerede maskine at skille ad i hele verden.

    Min egen erfaring med et lignende problem, kommer fra en Fordson Major Diesel. Der var det en pakning på hydraulikstemplet der var færdig. I reservedelskataloget ved http://www.agrilineproducts.co.uk kan jeg se, at hydraulikstemplet på en MF 35'er er udstyret med stempelringe. Det kunne være dem, der er knækket eller sidder fast. Du kan jo prøve at kigge i det katalog, og se om du selv kan få nogle idéer til, hvad der kunne være galt.

    Du kunne også vælge, at tappe den gamle olie af og fylde på op til lige over minimum og lade maskinen køre lidt og hæve og sænke liften nogle gange (så godt det nu kan lade sig gøre) for at få den friske olie til at tage skidt og fugt til sig. Herefter tømmer du det af igen og fylder op til max med frisk olie. Der sidder vidst nok også en form for filter i forbindelse med hydrauliken. Skift også dette. Herefter prøver du om det virker. Hvis det gør, er du glad. Hvis det ikke gør, så er der nok en defekt i systemet. Det næste du kan gøre er så, at finde dig en passende stor balje/beholder til at tappe olien af i igen så det ikke går til spilde, og så må du igang med fejlsøgning og reparation.

    Personligt, ville jeg nok bare skaffe mig en instruktionsbog/reparationshåndbog og så skille skidtet ad og starte med at kigge efter de simpleste og mest åbenlyse ting, altså fejl der kan konstateres visuelt. Hvis der ikke er nogle fejl her, må du finde ud af om du vil teste ventiler og lignende eller bare starte med at skifte dele fra en ende af.

    Gør hvad du føler mest for, og betjen dig af mine råd eller la' vær'!

    smiley

    Held og lykke med det!

    Mvh.


  • #9   2. maj 2014 aahhh nu er der skrivet meget forskeligt ..... jeg har selv været igang med en mf 35 diesel læker model smiley rens filtret i bagtøjet smiley det er en start smiley er der noget der har været skildt ad ?? smiley og vis ikke vil jeg gerne hjelpe dig med at finde problemet smiley

  • #10   2. maj 2014 Har kun pillet top dæksel til lift af og "suge røret" det er det eneste der er skilt ad lige nu men har bestilt en dvd om det så regner med jeg selv kan finde problemet har da lidt teknisk snilde smiley


    men kunne godt tænke mig,at høre lidt fra folk der har prøvet noget ligne hvad de har gjort udover olie skift og finter


  • #11   2. maj 2014 Som jeg sagde tidligere, har jeg oplevet en lignende problem på en Fordson Major Diesel, hvor det var en pakning på hydraulikstemplet der var gået. På din traktor kunne det f.eks. være fastgroede eller knækkede stempelringe på hydraulikstemplet.

    Mvh.


  • #12   2. maj 2014 Hold da kæft har helt overset din besked sorry

    det vil jeg da lige tjekke ja det blir nok først søndag PGA arbejde men den den,hvor stemplet sidder er jo afmonteret smiley


  • #13   2. maj 2014 Fair nok... Den er da ellers til at få øje på... Der er jo ikke meget grin ved, at skrive herinde for at hjælpe folk, hvis de alligevel ikke læser det!

    Men god fornøjelse med det, og rapporter venligst tilbage hvad du finder! smiley

    Mvh.


  • Jens S
    Jens S Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Svar: 1
  • #16   3. maj 2014 Hej har selv Ferguson 35 lidt dumt du har skilt den ad har selv haft samme problem
    det kunne klares gennem venstre side dæksel der sider et filter inde til hydraulikken
    det var stoppet da det var ren var der ikke problem mere har hørt der er to på nogle min havde kun et angående olie Ferguson har motorolie til gearkasse bagtøj og hydraulik en sump til det hele
    VH. Poul Erik


  • #17   4. maj 2014 problemet er løst heheh eller nesten det er den der ikke sidder rigtig den skal sidde som på billedet smiley taler at erfaring smiley

    profilbillede
  • #18   6. maj 2014 Det lyder som en god omgang opjustering. Jeg er selv MF mekaniker, og en slavisk gennemgang af manualen for opjustering af liftophænget i en en værkstedsbog over MF 35 virker altid og er ingen skade til smiley Jeg ville også skifte pakningen i løftestemplet nu hvor liftdækslet er af smiley

  • #19   6. maj 2014 Tak for alle de fine svar alle sammen smiley

    parkning i løfte stempel der mener du stempelringe ikke ?
    for som sagt en dvd med gennem gang af det hele og har også bestilt en værksteds bog + den til lift og

    den holder desværre pt med sprunget toppakning og venter på,en fra England så lige nu sker der ikke så meget smiley


  • #20   6. maj 2014 Velbekomme. Og fedt, at du opdaterer os og husker at sige tak! Efterhånden en sjældenhed... smiley

    Keep it up! smiley

    Mvh.


  • #21   6. maj 2014 Nogle der har erfaringer med hvilket olie den vil have ?

  • #22   6. maj 2014 Se svar #16:

    "Ferguson har motorolie til gearkasse bagtøj og hydraulik en sump til det hele"

    Mvh.


Kommentér på:
MF FE 35 lift problem

Annonce