{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.192 visninger | Oprettet:

vinteR^. ,
vinteR^. ,
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

MF 165 - Traktortræk/turbo {{forumTopicSubject}}

Jeg har sådan en gammel MF 165x som jeg længe har tænkt på at bygge til at køre traktortræk, jeg har kigget lidt på turbo'er og forhørt mig om indstilling af dieselpumpe osv.

- Men.. Hvor meget skal der egentlig laves for at det spiller, og for at det kan holde? Og hvad koster det?
- Det skal lige siges at du godt må kunne køre lidt med en vogn eller gårdrive indimellem smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MF 165 - Traktortræk/turbo
  • #1   23. jun 2014 Altså en af mine venner kører med en 185, men han bruger den kun til træk, men han har måtte for boret pumpen op til 13mm og han har intercooler på den og der er sat støre stempler i osv.... men altså hvis den skal bruges til andet en træk, så tror jeg ikke rigtig at det kan betale sig, for sådan en "lille" traktor kan ikke følge med, medmindre at den bliver bygget helt om og det tager lang tid og det koster...

• #2   23. jun 2014 Jeg ville nok sælge og finde et andet udgangspunkt....

• vinteR^. ,
    vinteR^. , Tilmeldt:
    jun 2014

#3   24. jun 2014 De sjove var jo bare at bruge den til det, da den kun er 4 cylinderet og derfor kan køre i den mindste klasse hvor der sjældent er ret mange.
    Og så ved jeg at bagtøjet og gearkassen er meget simpelt og stærkt bygget smiley

• vinteR^. ,
    vinteR^. , Tilmeldt:
    jun 2014

#4   24. jun 2014 Og vi bruger den jo ikke rigtigt til noget, men derfor var det jo sjovt nok at kunne spænde kornvognen efter den om sommeren smiley

• vinteR^. ,
    vinteR^. , Tilmeldt:
    jun 2014

#5   24. jun 2014 Men lad mig da endelig høre forslag til andre traktorer som i ville vælge frem for den smiley

• #6   24. jun 2014 Sæt en HX40 på den og en intercooler, få pumpen lavet om og ryd bagtøj for unødige ting, så er du kørt smiley

• vinteR^. ,
    vinteR^. , Tilmeldt:
    jun 2014

#7   24. jun 2014 Det var lige præcis det jeg havde i tankerne smiley
    - Men hvad gør man med koblingen hvis den ikke kan holde?
    - Og evt stempler og plejlstænger?

• #8   26. jun 2014 Ved skut om du kan købe kobling til den, men ellers er der flere steder man kan få det lavet smiley

Og hvis den virkelig skal yde skal du jo have smedet stempler i med større brændkammer, desuden skal du også have andre dyser der ka gi mere smiley

• vinteR^. ,
    vinteR^. , Tilmeldt:
    jun 2014

#9   27. jun 2014 Dyser er jo det mindste problem smiley
    - Men hvad koster det at få lavet sådan en kobling og stempler?

• #10   29. jun 2014 hvis den skal kunne vinde noget kan du godt finde de første 50.000 i hvertfald smiley

• vinteR^. ,
    vinteR^. , Tilmeldt:
    jun 2014

#11   30. jun 2014 Tja, det ved jeg nu ikke. De sidste 2 gange jeg har været til træk har der kun været 2 eller 3 i den klasse smiley

Kommentér på:
MF 165 - Traktortræk/turbo

Annonce