{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.991 visninger | Oprettet:

Power Major drypper olie fra bundkarret. {{forumTopicSubject}}

Hej TG.
Min Power Major har et lille hul i bundkarret hvor der stikker en lille halvåbnet "split" ud af, der drypper desværre lidt olie fra den, ikke godt når jeg vil ha' den synet. Jeg går ud fra at det er til at aflaste underkompression? men hvorfor drypper der olie? der må da være et rør inde i krumtaphuset/bundkarret der går op over oliemængden i sumpen? nogen der har en snittegning? hvordan afhjælper man det problem, kan man evt. "proppe" og aflaste højere oppe?
Hilsen Lars

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Rengøring af huset - 3 timer arbejde 1.200 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Slibe terrasse og give olie efter. 1.500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Power Major drypper olie fra bundkarret.
  • #1   27. jun 2014 har en super major. den drypper ikke der fra.

• #2   27. jun 2014 Hvor langt bag ud sidder den split??
    Lyder mere som koblingshuset, det sidder normalt en split i på ældre traktorer, for at holde hullet åben, så evt. væske (gearkasse/motorolie) kan dræne ud..

• #3   27. jun 2014 Det kan du godt ha' ret i, forudsat at der i bundkarret er indstøbt et kammer med forbindelse til koblingshuset, hullet sidder lige over den lille "flaske" som er monteret for at opsamle oliespildet.

profilbillede
  • #4   27. jun 2014 Nu snyder dit billede nok lidt.. Men der hvor din starter er boltet på, der slutter motorblokken, hvis du følger den overflade ned under traktoren, og splitten så sidder på "bagenden" så er det fra koblingshuset.

Og enten din pakdåse på motoren eller i gearkassen som er utæt..
    Min penge ville ligge på motoren.

• #5   27. jun 2014 Du kan jo lige tage et billede af splitten/hullet det drypper fra..

• #6   27. jun 2014 den sidder på motor delen. ikke i gearkassen.

• #7   27. jun 2014 Det er enten pakdåse ved krumtap eller gearkasse der er gået. alt efter hvad olie det er.....

• #8   27. jun 2014 Hvis det drypper meget får du også ødelagt din kobling, for det er koblingshuset det kommer fra. Var der hul i bundkarret var der ikke olie på motoren ret længe. Den har udluftning men det er via et lille stålfilter i en lille rund dåse forrest på højre side af motoren henne ved takthjulene

• #9   27. jun 2014 Så lad mig om formulere, din blok er blevet skiftet engang kan jeg se, der hvor den brune farve skifter til blå, der ender din motorblok og bliver til koblingshus.

• #10   28. jun 2014 Ja rigtigt, blokken er skiftet, nummeret starter med "S" og helt klart er der ikke hul i bundkarret, selvom der er motorolie der drypper ud og det starter når den bliver varm og olien bliver tyndere, hullet sidder på motordelen så der må være indstøbt et kammer med forbindelse til koblingshuset, der er nok alligevel ikke nogen vej uden om: konklusionen må være at der er gået en pakdåse, måske to, men findes der ikke en snittegning af det bundkar?

• #11   28. jun 2014 Har lige været nede og tage et billede af et bundkar jeg har til at ligge. det burde forklare det....

profilbillede
  • #12   28. jun 2014 Meget fint og tak, jeg kan ikke lige se "hullet" men hvis det er i det "røde" kammer til højre? Så er det pakdåsen der er kaput.

• #13   29. jun 2014 Ja, til højre. i det lidt forsænkede område i bunden kan man lige lure toppen af splitten helt ude ved kanten smiley

• #14   29. jun 2014 Nu er jeg kommet et godt stykke videre og jeg tror jeg er sluppet med skrækken, jeg trak oliepinden mens den kørte og opdagede at den "pustede" ud af røret og så da jeg tjekkede krumtapsudluftningen på forkanten viste det sig at den tidligere ejer havde proppet den smiley sikkert i uvidenhed, og jeg har aldrig tænkt over det, da jeg fjernede proppen holdt drypperiet op :-), jeg har nu bestilt den rigtige "top" til udluftningen. jeg takker alle for god deltagelse i mit problem som nu er løst.

• #15   6. jul 2014 Ja hvis den ikke puster alt for meget op af "ånderøret" er det løst he he... :0)

• #16   6. jul 2014 Den puster godt nok noget op af røret men jeg prøver en RVS behandling inden jeg "vender den om på ryggen" smiley

Kommentér på:
Power Major drypper olie fra bundkarret.

Annonce