{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  olieskift på volvo bm 810
  • #1   28. jun 2014 Hej Kasper,

    *** ADVARSEL: IRONI OG SARKASME KAN FOREKOMME I DET FØLGENDE!!! ***

    Ved godt at en 810'er er en aldrende traktor, men selv dengang havde ingeniørerne fundet ud af, at sætte en oliemålepind i bundkarret. Så hæld du bare de første 6-7 liter på, ganske fortrøstningsfuldt, og tjek målepinden. Som du gradvist nærmer dig "MAX" mærket, hælder du mindre og mindre i mellem kontrolmålingerne på oliepinden. Og stopper naturligvis når du når "MAX" mærket.

    Om der er noget særligt du skal være opmærksom på? Tja, renhed omkring påfyldningshullet, filteret og aftapning. Du er til enhver tid, interesseret i at der ikke kommer skidt med ind i motoren.

    En 15W40 olie kan sikkert sagtens bruges. Ellers kan du jo overveje at anskaffe dig en instruktionsbog til dyret via http://www.traktorbogen.dk/

    Der kan du finde både olietyper den kan lide, samt mængde. Og sikkert en helt masse anden dejlig information, der gør dit liv meget mere indholdsrigt...;-)

    Mvh.


  • #2   28. jun 2014 Jeg har faktisk lige kigget lidt i gemmerne og det ser ud til, at "svinet" tager omkring 15 liter, inklusive oliefilter. Det er godt nok fra en T800 værkstedshåndbog, men mon ikke det er cirka det samme...? Så 12-13 liter til at starte med, og så pejle oliestanden på målepinden og derefter gradvist fylde op til "MAX" mærket. Og så vidt jeg husker, har en TD50'er et engangs "dåsefilter", så det kan du passende fylde op med olie inden montering, medmindre det sidder med bunden op ad... Historien melder dog intet om olietyper... De kan findes i den førnævnte instruktionsbog...:-)

    Mvh.


  • #3   28. jun 2014 Mener lige umiddelbart jeg hældte 14,5 ltr på 2005 sidst...
    Du gir bar svinet noget 15w40. .. smiley


  • #4   28. jun 2014 Jimmi: 2005'eren er jo også en TD60'er! Der kan være forskel på bundkarret. Men det er nok ikke meget.

    Mvh.


  • #5   28. jun 2014 Er 810 ikke også td60? smiley

  • #6   28. jun 2014 Sorry, så ikke i teksten at det var en lille 810 smiley

  • #7   28. jun 2014 Ikke nødvendigvis... TD60 blev først introduceret i 1975, har dog ikke lige serienummeret for hvornår det skete... Indtil da kørte de med TD50. Og den der bliver spurgt til her, er en MK I model, altså TD50.

    http://konedata.net/Traktorit/Volvo800.htm

    Mvh.


  • #9   28. jun 2014 Tilføjelse: Det var fra og med chassisnummer 7537 TD60 motoren blev smidt i.

    Og jeg kan så se, at du selv opdagede problemstillingen... smiley

    Mvh.


  • #10   3. jul 2014 Min fars var faktisk født som td50. ...
    Men det blev ret hurtig lavet om til td60k. .
    Så vi har en kværn tilovers hvis det bliver nødvendig en dag, eller der er nogen der står og mangler... smiley


Kommentér på:
olieskift på volvo bm 810

Annonce