{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.217 visninger | Oprettet:

to trins kobling på ford dexta {{forumTopicSubject}}

Jah godeftermiddag folk !

Jeg er kommet der til hvor jeg skal bruge lidt hjælp til min dexta.

Den har to trins kobling men kan ikke få den slået til og det lidt af et problem nået man skal bruge PTO. Kan sagtens slå den til og får når det ikke er nået på den, men lige så snart man har nået på og vil slå den til så vil den ikke aktiver den kobling til PTO så det knaser meget og kan ikke tvinges i "gear" men vis man slukker den slår PTO til og starter den så dur det ganske fint uden nogen formere for mis lyde.


Så hvad kan mit problem være ??


Jeg vil lige undskylde for stavefejl og komma / punktum fejl er lidt ordblind

Men tak til jeg på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  to trins kobling på ford dexta
  • #1   23. jul 2014 Hr. Kilerem,

    Eftersom Deres Fordson Dexta har fået forkærlighed for tandhygiejne i PTO gearkassen i form af tandbørstning, kunne man forestille sig at trin 2 af Deres 2-trins kobling ikke virker efter hensigten. Måske kan der være tale om opslidning af komponenter, hvilket dog må siges at være ganske uhørt efter kun 54 år i drift! smiley Hvis De er heldig, kan det ske at der blot er behov for en justering, hvilket undertegnede desværre ikke har nogen anelse om, hvorledes dette foretages på et sådan pragtstykke af maskineri som De er i besiddelse af. Jeg kan anbefale en værkstedshåndbog til Dem, som måske kan skaffes ved www.traktorbogen.dk. Måske kan De også have gavn af instruktionsbogen til Deres fortræffelige maskine. Disse bøger fra den tid, indeholder ofte instruktioner i basal justering og vedligehold.

    God fornøjelse, samt held og lykke!

    Mvh.


Kommentér på:
to trins kobling på ford dexta

Annonce