{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.730 visninger | Oprettet:

Hydraulik MF 3080 {{forumTopicSubject}}

Hej TG
Vi har en Massey Ferguson 3080, som driller en del med hydraulikken. Tror vi. Den har det med at slå multipower fra og slå firehjulstræk til hvis den belastes i tomgang.
Ved brug af tipvogn kan den også slå til. derudover virker PTO ikke optimalt. Hvis PTO er koblet til og motoren kommer under ca. 1300 omdr. slå den fra og begynder at blinke i lampen. for at den virker igen, skal traktoren slukkes og startes igen.
Nogle der ved hvad det kan skyldes ??? Traktoren kan ses i mit galleri.
- Jacob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hydraulik MF 3080
  • #1   18. aug 2014 Nu skal jeg selvfølgelig ikke gøre mig klog på præcis om det kan være hydraulikken, men de der symptomer synes jeg lyder lidt mere som noget elektronik, hvilket er en af akilleshælene ved netop den traktor type fra MF

  • #2   18. aug 2014 vil jeg give dig ret i, for nogle år tilbage, havde vi en 3065, med noget lignenede det samme, dog ikke helt, her blev skiftet en computerdel og det løste problemet, værkstedet siger dog at det ikke vil virker her


  • #3   1. apr 2015 Jeg ville skifte hydrlik sug og tryk filteret og så få tjekket hydraulik pumpens ydeevne. Og så få målt trykket i lavtryk systemet. Der skal være 17 bar minimum! Hvis der ikke er det kan der tyde på at der er en utæt hed i systemet eller en dårlig pumpe, eller en dårlig lavtryks ventil. (Ventilen sidder under motorhjelmen)
    Hvis det er tilfældet vil den gøre det du siger der, for den skal bruge et minimumstryk på 15 bar for at computeren tillader at systemet kører.

    Ellers lyder som et el problem. Sådan en svend skal have olietryk for at geare op i autospeed og til at slå 4wd fra. Det vil sige at den slår automatisk 4wd til når der ingen olie tryk er eller hvis traktor bliver startes op. Dette kan da laves om så det virker modsat i traktorens autotronic computer. Og selvfølgelig skal den også bruge olietryk til PTO koblingen.
    MEN hvis der er en fejl, med en omdrejnings føler, tryk føler et potentiometer, eller en dårlig forbindelse, slår computeren alle de ting fra og til som du lige har nævnt smiley
    Det nemmeste er at taget til dit lokale massey ferguson værksted med den, og lade dem sætte en pc på. Så kan de tjekke alle føler derfra og sige dig fejlen. Det tager max en time og det vil sige 450- 500 kr.

    Der er også måle udtag på højre side af bagtøjet til at måle lavtrykket. Det sidder på samme sidedæksel som bagtøjsfilteret.

    Men jeg kan se at det er lige siden nu at du har haft problemet, så du har nok fået det løst smiley


  • #4   2. maj 2023 Hvad str er nøglen til bundproppen og hvor sidder den henne, vil ikke til at skrue den forkerte ud??

    Er du traktor mekaniker Esben??


Kommentér på:
Hydraulik MF 3080

Annonce