{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.937 visninger | Oprettet:

Hans Henrik A
Hans Henrik A
Tilmeldt:
5. mar 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Stiga Park Pro Diesel orbitrol {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg vil lige høre om der er en der kan hjælpe mig.

Når vi slår græs og drejer (hvilket man jo gør :P), så kan den hydrauliske styring godt hænge/hakke lidt i det når man skal rette op igen. Jeg har også hørt om andre der har samme problem, men de "lever" bare med det. Det vil jeg ikke, hvis jeg da kan lave det.

Har selv gjort mig nogle tanker.
Kan det være overtrykventilen der åbner?
Hydrostatisk fremdrift trækker fint, kan da nemt flytte min båd på ca. 1000 kg. Ligeledes løfter den hydrauliske cylinder fint skærebordet.
Er orbitrolen defekt?
Jeg kender ikke så meget til "systemet".

Håber der er nogen der har nogle gode bud på hvad der er galt.

Hilsen
Hans Henrik smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stiga Park Pro Diesel orbitrol
  • Jes S
    Jes S Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 4
    #1   7. sep 2014 Hej hans henrik. Jeg har selv en kammerat der har samme problem vis du nu starter den og holder en hånd på mellem obitrolen og rattet og klemmer kører den så ordeligt eller hakker den os der. kammraten kørte fint når man gjorde det og kom så langt med det at han ville leve med det da obitrolen er rimelig dyr og meget svær og skaffe.
    mvh jes


  • #2   8. sep 2014 Mit bud vil til og starte med være og tjekke om du har nok olie på.

    Hvordan opføre fremdrivningen sig når du drejer?


  • #3   8. sep 2014 @ Jes
    Vil det sige at han sidder og klemmer på ratstammen under kørsel?
    Lyder interessant, skal da afprøves. Men er da nok ikke noget jeg ville køre med.

    @ Kent
    Oliestanden er ok.


  • #4   8. sep 2014 Nu kender jeg ikke lige så meget til modellen, men er der styrecylinder på den eller hvad er orbitrolen forbundet til?

    Vil mene at når problemet kun kommer når du har fuldt styreudslag, så skyldes det ikke hverken pumpe eller orbitrol.
    Alle orbitroler vil opføre sig sådan med at styringen hakker hvis der er luft i systemet eller blokeringer på sugesiden.


  • Jes S
    Jes S Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 4
    #5   8. sep 2014 Hej hans henrik. Nej han holder ik ved den under kørsel det var da den holdte stille så kørte den fint med det modstand det gav og ligeså snart man slap den så hakkerde den igen. Og oliestanden var os der hvor det sku værer og vi havde os skildte obitrolen ad og kunne ik se nogen fejl på den og der var hellere ik luft bobler i olien så vores sidste ud vej var og ville prøve en anden obitrol men manden ville ik rode med det mere så han kørte med som det var.
    mvh jes


  • #6   9. sep 2014 Takker for svar.
    Jeg vil prøve at lægge mærke til hvornår problemet er der.
    Jeg kan vel kun se om der er luft i olien i eksp.tanken?


  • #7   27. sep 2014 Det er når man kommer ud på 3/4 til fuld styreudslag, at den kan finde på at hakke i styringen.




  • #8   28. sep 2014 Kender ikke lige konstruktionen, men ja hvis der er en tank, skulle du kunne se det bobble der i.

    Andre muligheder kunne være (alt efter konstruktionen af maskinen) at returnfilteret er stoppet, eller at fødepumpen suger luft gennem akseltætningen, evt. pga en blokering eller for lille suge tilgang.


Kommentér på:
Stiga Park Pro Diesel orbitrol

Annonce