{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.305 visninger | Oprettet:

Skift af hydraulik olie {{forumTopicSubject}}

Hej Tg.

Er der nogen deutz folk her inde der ved hvordan man aftapper hydraulik olien på en Deutz 6206?

Jeg har ledt overalt på hydraulikblokken efter en bundprop, men kan ikke lige umiddelbart finde nogen...

Hvad plejer i at gøre, skruer i evt. suge røret af hydraulik pumpe, suger man det op, eller skruer i lynkoblingen af hydraulik udtaget og aftapper olien ved at bruge hydraulik udtaget mens motoren kører i tomgang? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af hydraulik olie
  • #1   27. sep 2014 Jeg ville tro at hvis der ikke er en udvendig tank, at olien er i gearkassen smiley

  • #2   27. sep 2014 Nej, NEJ og ATTER NEJ!!! Du skal IKKE lade den pumpe sig selv tør, medmindre du er træt af at have en fungerende hydraulikpumpe! Den slags pumper er sjældent egnede til at køre tør for olie!

    Mvh.


    profilbillede
  • #3   27. sep 2014 Okay, jeg spørger også bare... Jeg havde da heller slet ikke i tankerne at lade motoren køre videre når der ikke kom mere olie ud af hydraulikudtaget, hvis det var at jeg pumpede det ud med hydraulikpumpen...

    Men nu ved jeg hvordan det skal gøres, det står ikke i min instruktionsbog nemlig. Der står hvordan man tjekker det, og at det skal skiftes, men ikke hvordan man aftapper det...

    Mange tak for hjælpen! smiley


  • #4   28. sep 2014 Det er også helt fint at du spørger! Ingen tvivl om det. Jeg ville bare gerne slå meget kraftigt fast, at det der med at lave "landmandsløsninger" som at lade en pumpe, der er beregnet til at pumpe olie og ikke luft, køre sig selv tør og dermed komme til at pumpe luft er en meget dårlig idé. Og da hydraulikpumper som regel ikke er gratis og i nogle tilfælde meget svære at skifte, er det en tanke om metode til at få olien tappet af, jeg til enhver tid vil fraråde!

    Min måde at skrive det på, kan godt læses som om jeg sidder og råber foran skærmen, men det gør jeg nu ikke. Jeg ville bare gerne være sikker på, at alvorligheden i budskabet nåede frem. Det er godt at du spørger og det er godt at du har forsøgt at undersøge noget selv inden.

    Og velbekomme, i øvrigt!

    Mvh.


  • #5   29. sep 2014 Ok det er da helt iorden, endnu engang tak. smiley

Kommentér på:
Skift af hydraulik olie

Annonce